آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1402 - 23:58   |   کد مطلب: 11151
رئیس مرکز بهداشت لنده خبر داد؛
آلودگی آب قنات پایین دست شهر لنده
بگفته رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان لنده آب قنات این شهر به خاطر آلودگی بالا غیر قابل مصرف است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان لنده در جلسه شورای سلامت این شهرستان گفت: بر اساس آزمایش‌های میکروبی، بیولوژیکی و شیمیایی گرفته شده از ورودی آب کانال و همچنین خروجی آب کانال قنات شهر لنده، آلوده بودن آب این قنات تایید شد و باید بهسازی و کلر زنی انجام گیرد.

فریبرز یاوریان افزود: استفاده از آب این قنات علاوه بر غیر قابل آشامیدن، برای مصارف کشاورزی اراضی کشاورزی پایین دست نیز غیر قابل مصرف است و باید از آب این قنات برای آبیاری مزارع جلوگیری شود.

یاوریان با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان لنده اضافه کرد: تجلیل از رابطان سلامت، تقدیر از پزشکان و فعالان عرصه سلامت، اجرای برنامه‌های سلامت محور در مدارس و مراکز آموزشی و تجلیل از مدافعان سلامت از جمله این برنامه‌ها است.

وی همچمنین به آمار کرونا در شهرستان لنده اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ از مجموع ۱۵۰ نمونه pcr و ۱۰۷ نمونه تست سریع، ۱۲ مورد مثبت بود و در حال حاضر وضعیت شهرستان لنده آبی است.

فرماندار شهرستان لنده هم در این جلسه با اشاره به پیشرفت کاری ساختمان بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده گفت: این طرح درمانی در سال ۱۳۹۹ کلنگ زنی شد و در سال ۱۴۰۰، فقط ۱۷ درصد پیشرفت داشت، اما در حال حاضر مجموعا ۷۰ درصد پیشرفت کاری دارد و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با تجهیزات کامل به بهره برداری برسد.

جلال دانش فرا رسیدن فصل کوچ عشایر را یادآور شد و افزود: مجموعه دامپزشکی، هلال احمر و شبکه بهداشت با حضور در بین عشایر به آنان خدمات رسانی کنند.

دانش با اشاره به وضعیت بد و نامناسب جایگاه کشتارگاه لنده اضافه کرد: با توجه به توسعه شهر، مکان فعلی کشتارگاه، قطعا معضلات بهداشتی به وجود خواهد آورد و انتظار است شهرداری با جانمایی اصولی این کشتارگاه را به محل مناسبی منتقل کند.

وی همچنین ادامه داد: جایگاه دفن زباله شهر لنده و روستاهای حومه این شهر نیز باید از لحاظ ایمنی مورد توجه قرار گیرد و برای جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در فصل تابستان دیوارکشی شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک