آخرین اخبار

22. فروردين 1394 - 16:28   |   کد مطلب: 1109
رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی ایران با بیان اینکه سالانه 500 هزار نفر وارد زندان های کشور می شوند که بیشتر از نصف آنها کمتر از یک ماه در زندان می مانند،گفت:25 درصد زندانیان کشور، بلاتکیف یا تحت قرار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحليلي كهگيلويه به نقل از پايگاه خبري تحلیلی صبح زاگرس، علی اصغر جهانگیررییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ظهرامروزدر آیین تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید زندان ها و اقدمات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد افزود:افرادی که وارد زندان های کشور می شوند از باب ضرورت نیست بلکه به دلیل بخشنامه ها و قوانین نادرستی بوده که چنین ورودی بزرگی به زندان ها شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه نباید افراد بی جهت در زندان ها بمانند و باید خیلی سریع، تکیلف آنها مشخص شود، اظهار کرد: زندان ها باید بتواند بر روی زندانیان تاثیرفرهنگی و روانی داشته باشد اما به دلیل کوتاه بودن این مدت، در عمل این کار انجام نمی شود.

 

جهانگیر ادامه داد: مدت کوتاه ماندن افراد در زندان نشان دهنده بی نیازی به زندانی کردن آنان است.

 

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی ایران عنوان کرد: زندان ها گاهی اوقات می توانند تاثیر مخرب روانی و شخصیتی برروی افراد داشته باشند که برای جلوگیری از این آسیب می بایست روش های تنبیهی دیگری جایگزین زندان شود.

 

وی گفت: در سال های اخیرتلاش هایی شده که روش های دیگری جایگزین زندان شود اما قوانین نامناسب و مجریان، باعث کند شدن این روند شده است.

 

جهانگیر افزود: بیش از هزار عنوان جرم زندان در قانون تعریف شده است که نیازی به همه اینها نیست و باید روز به روز از تعداد آنها کاست.

 

وی با بیان اینکه 25 درصد زندانیان کشور، بلاتکیف یا تحت قرار هستند گفت: نباید افراد بی جهت در زندان ها بمانند و باید خیلی سریع، تکیلف این افراد روشن شود.

 

سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه زندان، گران ترین مجازاتی است که بار مالی زیادی بر دولت تحمیل می کند، گفت: اصلاح و تربیت در زندان با وجود شمار زیاد زندانی ها امکان پذیر نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

 

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بیشترقوانین و مقررات، زندان را برای جرم هایی پیش بینی کرده اند که برای آن مناسب نیست.

 

علی جمادی با اشاره به زندانیان زیاد و ضروری نبودن آن در برخی موارد افزود: اکنون اصل تناسب بین جرم و مجازات وجود ندارد که باید این رویه اصلاح شود.

 

در پایان این مراسم با معرفی 'علی عباس فلاحتی مطلق' به عنوان مدیرکل جدید زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد از تلاش های 'اکبرمحبی' مدیرکل پیشین تقدیر شد.

 

انتهای پیام/200/و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک