آخرین اخبار

12. اسفند 1401 - 23:24   |   کد مطلب: 11081
گرانی، عدم نظارت و کیفیت پایین نان این روزها به معضل تمام‌نشدنی برای مردم کهگیلویه تبدیل‌شده است

چند سالی است که کیفیت پایین و پخت نامناسب نان در خبازی های شهرستان کهگیلویه موجب نارضایتی شهروندان شده و باوجود انعکاس مستمر گلایه های مردم، گویا همچنان رسیدگی نشده و دستگاه‌های متولی توپ را در زمین هم دیگر و بعضاً خبازی ها می‌اندازند.

 

 

 

این روزها تناقضات میان قیمت نان و کیفیت آن در دهدشت برای همگان ملموس بوده و هر چه قیمت نان طی این سال‌ها بالاتر می‌رود اما از کیفیت و بعضاً از حجم آن همان نسبت کاسته می‌شود.

 

 

 

 

---

 امام‌جمعه دهدشت نیز در همین رابطه با گلایه از کیفیت پایین نان گفت: نان قوت غالب مردم است و باید نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی در این راستا تشدید باید.

 

 

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر افزود: مردم سرگردان و متحیر هستند، گران‌فروشی، وزن سبک، کیفیت پایین نان را چه کسی پاسخگوست؟ کیفیت نان در تنور ضعف نظارت می‌سوزد، باید فکری برای این مسئله شود.

 

 

---

متأسفانه کیفیت پایین نان این نیاز روزانه مردم یکی از مشکلات اساسی است که به‌صورت ویژه باید دستگاه‌های نظارتی به آن بپردازند در این میان به‌وفور خلا نظارت هم بر خبازی ها و هم عرضه‌کنندگان آرد احساس می‌شود. چراکه خبازی ها کیفیت پایان آرد را عامل اصلی بی‌کیفیتی نان می‌دانند و جهادکشاوزی و عاملان توزیع، آرد مصرفی را از بهترین نوع و باکیفیت درجه عالی معرفی می‌کنند. 

 

دستگاه‌های نظارتی با توجه به حساسیت موضوع لازم است تا در خصوص تهیه آرد، نان و سلامت آن، استانداردسازی و ... ورود کنند، چیزی که همیشه شاهد آن هستیم در برخی ارگان‌ها و برای فرار از پذیرش مسئولیت و کم‌کاری خود همیشه توپ را در زمین خبازی های می‌اندازند.

 

 

 

 

---

شهروندان کهگیلویه انتظار دارند مسئولان هرچه زودتر فکری به حال این قضیه کنند و شرایطی فراهم کنند که نان باکیفیت سر سفره‌های آن‌ها بیاید. مسئولان یک‌بار برای همیشه باید تکلیف نان به‌عنوان اصلی‌ترین قوت مردم را هر چه سریع‌تر مشخص کنند در دوره‌ای که قیمت برنج روزبه‌روز نجومی می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های کم‌درآمد قوت غالبشان نان است نباید این محصول روزبه‌روز کوچک‌تر و بی‌کیفیت‌تر شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک