آخرین اخبار

26. بهمن 1401 - 13:18   |   کد مطلب: 11062
در پی بارش های اخیر ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی عشایر کهگیلویه مسدود شوده و با توجه به مشکلات نبود ماشین آلات در امور عشایر شهرستان، ستاد بحران کهگیلویه نتوانسته به خوبی مدیریت کند و بی خبری از عشایر عملکرد قابل قبولی در کارنامه این ستاد در شهرستان نیست.

در پی بارش های چند روز اخیر شدید برخی راه‌های عشایری شهرستان کهگیلویه مسدود شده است و مطالبه اصلی عشایر از مسئولان این است که به سبب پیش‌بینی تدام بارش‌ها با توجه اینکه هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد در سریع‌ترین زمان رفع انسداد مسیرهای منطقه انجام شود.

 

 

رییس اداره امور عشایر کهگیلویه در این خصوص در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به اینکه در پی بارش‌های اخیر نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر راه‌‌های عشایری مسدود و نیاز به بازگشایی دارند گفت: دستگا‌هی برای بازگشایی این مسیرها نداریم و تا پایان بارش‌ها این مسیرها همچنان مسدود خواهند ماند و با انجام مکاتبات از فرمانداری و راهداری برای تهیه دستگاه جهت بازگشایی راه های عشایری اگر شرایط مهیا شود کار بازگشایی برخی نقاط سریعتر انجام خواهد شد.

 

پاکباز با بیان اینکه برای بازگشایی این مسیرها به ماشین آلات سنگین راهداری نیاز است، افزود: امور عشایر فاقد دستگاه سنگین است و در شهرستان دو دستگاه لودر وجود دارد که در حال حاضر قابل استفاده نیستند و نیاز به اورهال کردن دارند.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه نیز در همین خصوص گفت: برخی راه‌های روستایی در دیشموک و چاروسا در پی بارش های چند روز اخیر مسدود شده است که راهداران در حال تلاش برای بازگشایی این مسیرها هستند.

 

 

 

با توجه به بارش‌های اخیر راه عشایری در بخش مرکزی کهگیلویه، سوق و نیز دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی تخریب شده که نیاز به بهسازی دارند برای باز کردن این مسیرها و اصلاح و بازسازی آنها نیاز به وسایل بولدوزر است که به گفته رییس اداره امور عشایر کهگیلویه این اداره فاقد دستگاه های لازم برای تسریع در امر بازگشایی راه های عشایری است.

 

با توجه به اینکه مشکلات نبود ماشین آلات در امور عشایر کهگیلویه قدمت دیرینه دارد و از این موضوع سالهاست رنج می‌برد با توجه به اعلام بارندگی ها اما ستاد بحران شهرستان نتوانسته به خوبی مدیریت کند و بی خبری از عشایر عملکرد قابل قبولی در کارنامه این ستاد در شهرستان نیست.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک