آخرین اخبار

17. آبان 1401 - 7:38   |   کد مطلب: 10911
بگفته معاون اداره کل بهزیستی استان ، قرار است این مراکز تا پایان امسال راه اندازی شوند.

هدایت عظیمی فر گفت: هم اکنون کار تامین نیروی انسانی و تجهیزات این مراکز در دست اقدام است.

وی افزود: هم اکنون پنج مرکز اورژانس اجتماعی (123) در شهرستان های بویراحمد، گچساران، دنا، کهگیلویه و بهمئی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز اورژانس برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد: افزایش شمار نیروهای انسانی شاغل در این مراکز از مشکلات این حوزه است که در دست پیگیری و به زودی مرتفع می شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تامین زیر ساخت های ساختمانی، خودرویی و تجهیزاتی اداری اورژانس های اجتماعی استان از دیگر نیازهایی است که چاره اندیشی برای آن ضرورت دارد.

عظیمی فر گفت: همچنین چهار مرکز ساماندهی آسیب های اجتماعی به عنوان مکمل اورژانس های استان به جامعه هدف خدمات رسانی می کند و قرار است یک مرکز ساماندهی آسیب های اجتماعی دیگر در شهرستان گچساران راه اندازی شود.

وی ادامه داد: امسال در مجموع پنج هزار نفر از شهروندان در معرض و یا آسیب دیده اجتماعی در اورژانس ها و مراکز ساماندهی آسیب های اجتماعی استان پذیرش شده اند.

عظیمی فر تاکید کرد: در این مراکز خدماتی از قبیل توانمندسازی (حمایت های مالی)،حقوقی، مشاوره، مددکاری به جامعه هدف ارائه می شود.

زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد ، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی،

 

افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند ، کودکان خیابانی و کار ، همسران آزار دیده ، کودکان آزار دیده ، مبتلایان به اختلال هویت جنسی ، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند کسانی هستند که مشمول دریافت خدمات اورژانس اجتماعی می باشند.

 

خط ارتباطی 123 جهت تماس با مددکاران بهزیستی در این زمینه اختصاص یافته است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک