آخرین اخبار

10. آبان 1401 - 19:35   |   کد مطلب: 10892
با هدف جلوگیری از هدر رفت آب های زیرزمینی؛
انسداد ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ، هم اکنون هزار و ۵۰ چاه فاقد پروانه بهره برداری در این استان وجود دارد.

آرش مصلح با اشاره به اینکه ۲ هزارو ۸۵۰ حلقه چاه دارای پروانه در استان وجود دارد گفت: عمده این چاه‌ها در حوزه تامین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌ها است و درصد بسیار کمی در حوزه کشاورزی و صنعتی است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۵۰ حلقه چاه فاقد پروانه بهره برداری در استان وجود دارد، افزود: عمده این چاه‌ها مربوط به سازمان‌های دولتی یا آب و فاضلاب است که برای تهیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مصلح با بیان اینکه انتظار می‌رود سازمان‌ها برای تعیین و تکلیف این چاه‌های غیر مجاز همکاری کنند اضافه کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب‌های زیر زمینی تاکنون ۴۵۰ کنتور بر روی این حلقه‌های چاه نصب شده است که می‌تواند مصرف آب چاه‌ها را کنترل کند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یکی دیگر از رویکرد‌های این سازمان را جلوگیری از حفر چاه‌های آب غیرمجاز عنوان کرد و ادامه داد: برای این کار ۳۰ نیروی آب منطقه‌ای در استان به صورت شبانه روزی گشت‌های خورویی دارند تا از این بروز این اقدامات جلویگری کنند.

 

وی همچنین گفت: تاکنون ۲۸۰ حلقه چاه کشاورزی بدون پروانه بهره برداری مسدود شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک