آخرین اخبار

4. آبان 1401 - 14:32   |   کد مطلب: 10878
۵۷روستای این استان در نزدیکی زیستگاه های حیات وحش مناطق حفاظت شده قرار دارند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست این استان گفت: این روستاها در نزدیکی مناطق حفاظت شده دنا، خامی، خائیز و سرخ قرار دارند.

جمشید عبدی پور افزود: منطقه حفاظت شده دنا با ۴۰ روستا بیشترین جوامع محلی نزدیک به مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین شهرهای سی سخت و پاتاوه در نزدیکی ذخیره گاه حیات وحش دنا قرار دارند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد. 

عبدی پور در خصوص آسیب های زندگی در نزدیکی زیستگاه جانوران تاکید کرد: ورود گونه های جانوری به روستاها و دستبرد به محصولات کشاورزی و دام های آنان از مهمترین آسیب های این امر است.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد از گزارش ورود گونه های حیات وحش به مناطق مسکونی در روستاهای نزدیک مناطق آزاد شکار ممنوع صورت می گیرد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در باره پیشگیری از آسیب های احتمالی به دام و محصولات کشاورزی تاکید کرد: محصور کردن مزارع، دام ها و باغ ها و وجود سگ گله همراه گوسفندان از راهکارهای کاهش این خسارت ها است.

وی در مورد نحوه اقدام برای جبران خسارت های ناشی از حمله جانوران به روستاییان هم گفت: تنظیم گزارش اولیه میزان خسارت ها، تایید صورت جلسه از سوی شوراهای اسلامی و پاسگاه های نیروی انتظامی و ارائه مستندات به نزدیک ترین اداره محیط زیست از مراحل دریافت این خسارت ها است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک