آخرین اخبار

1. آبان 1401 - 22:44   |   کد مطلب: 10873
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از کشت بیش از 150هکتار انواع گیاهان داوریی در این شهرستان خبرداد.

حکمت الله نریمانی در گفت وگویی ، با اشاره به ظرفیت های خیلی خوب این شهرستان در حوزه کشت و توسعه گیاهان دارویی گفت: شهرستان کهگیلویه با داشتن دو اقلیم آب و هوای سرد و گرم بهترین منطقه برای کشت همزمان انواع گیاهان دارویی است.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: تمرکز بر کشت انواع گیاهان دارویی می تواند نقش مهمی در پیشرفت و افزایش سرمایه های بهره برداران حوزه کشاورزی کند.

 

وی تاکیدکرد: باتوجه به گستردگی حوزه جغرافیایی این شهرستان و داشتن خاک مرغوب و حاصلخیز دیم و آبی این شهرستان زمینه تبدیل شدن به قطب کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی را دارد.

 

نریمانی اظهارکرد: مشارکت دادن خانواده ها و بهره برداران کشاورزی از کشت سنتی به کشت گیاهان دارویی می تواند علاوه بر افزایش چندین برابری محصولات باعث درآمدزایی و اشتغال بیش از پیش خانواده ها نیز شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: استفاده از شیوه های نوین آبیاری باتوجه به خشکسالی ها و کم آبی و تنش آبی در شهرستان مهمترین و بهترین راه حل برای توسعه و ریسک پذیری در حوزه کشت انواع محصولات کشاورزی است.

 

وی تاکیدکرد: در سطح شهرستان کهگیلویه گیاهان دارویی به لیمو، گل محمد، آویشن شیرازی، فلفل سیاه، آنغوزه، کرفس و انواع صیقی جات کشت می شود .

 

نریمانی گفت: یکی از مهمترین و موانع سد راه توسعه کشاورزی بحث التزام به خرید تضمینی محصولات است که دولت چندسالی است در حوزه خرید تضمینی گندم و جو اقدام می کند و در زمینه سایر محصولات این اهتمام وجود ندارد.

 

وی گفت: عدم تامین منابع مالی و تسهلات سرمایه ای برای توسعه و کشت گیاهان دارویی در شهرستان یکی دیگر از چالش ها و موانع سد راه تولید است که امیدواریم این مهم نیز در گارگروه رفع موانع تولید استان مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک