آخرین اخبار

1. آبان 1401 - 22:30   |   کد مطلب: 10866
معاون جهاد کشاورزی استان گفت: از مجموع ۱۴۶ مرغ داری در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ واحد راکد که تلاش برای راه اندازی آن‌ها ضروری است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی این استان با بیان اینکه ۱۴۶ مرغ داری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد گفت: تنها ۱۱۶ مورد از این تعداد فعال است.

رضا بهنام پور افزود: ۲۰ مرغداری راکد قابل احیا و ۱۰ مرغداری دیگر هستند که به خاطر مسائل زیست محیطی و مشکلات بهداشتی گواهی بهداشتی آن‌ها تمدید نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ۲۰ مرغداری راکد قابل احیاء به استانداری و بانک‌ها برای ارائه تسهیلات داده شده، اما هنوز مشکلات آنان رفع نشده است اضافه کرد: به جز این، ۳۴ متقاضی برای دریافت تسهیلات پوشت نوبت هستند.

بهنام پور بیان کرد: اگر صاحبان واحد‌ها غیر قابل احیاء متقاضی مجوز برای راه اندازی مرغداری باشند می‌توانند برای مکان دیگری مجوز بگیرد.

وی بیان کرد: طبق برنامه سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰مجوز تاسیس مرغ‌داری ممنوع بود و سال جاری آزاد شد، اما تسهیلات بانکی منوط به ۷۰ درصد پیشرفت کاری مرغداری است و ۳۰ درصد دیگر را تسهیلات می‌گیرند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در حالی‌که برای گاوداری‌ها، پرورش شترمرغ، بره و دیگر موارد ۸۰ درصد تسهیلات ارائه می‌شود؛ اما مرغ‌داری ۷۰ درصد با سرمایه‌گذار و ۳۰ درصد تسهیلات است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک