آخرین اخبار

21. تير 1401 - 11:07   |   کد مطلب: 10727
رییس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه مطرح کرد؛
تولید زباله در کهگیلویه ۵۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه گفت: سرانه تولید زباله در شهرستان کهگیلویه هزار تا هزار و ۱۰۰ گرم به ازای هر نفر در روز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ صبح امروز کارگاه مدیریت پسماند ویژه دهیاران بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه با همکاری و مشارکت محیط زیست و انجمن مردم نهاد احیاء نفس زمین در سالن اتاق اصناف کهگیلویه برگزار شد.

 

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه این کارگاه با اشاره به اینکه براساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، دهیاریها و بخشداری‌ها متولی مدیریت پسماند روستایی هستند گفت: این کارگاه آموزشی در جهت ارتقاء سطح علمی و بالابردن آگاهی دهیاران در زمینه های آلودگی‌های محیط زیست و محیط زیست طبیعی برای حفاظت بهتر و موثرتر از محیط زیست در حوزه روستایی برگزار شد.

 

 

روح الله عزیزی افزود: امروزه افرایش روز افزون جمعیت در شهرها و روستاه‌ها و فعالیتهای روزمره آنها محیط زیست و طبیعت را دستخوش تغییرات زیادی در حوزه های مختلف محیط زیست طبیعی، انسانی و اجتماعی نموده است.

 

 

وی تصریح کرد: مدیریت پسماندها بخصوص پسماندهای روستایی یکی از نگرانی‌های عمده زیست محیطی و بهداشتی و مولفه مهم در حفظ سلامت است.

 

عزیزی بیان کرد: مدیریت نامناسب پسماندها ممکن است به پیامدهای زیست محیطی متعددی مانند آلودگی آب ، خاک ،هوا و مشکلات بهداشتی مثل انتشار بوی ناخوشایند ، رشد و تکثیر حشرات و حیوانات موذی و انتقال بیماریها را منجر شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در روستاهها سرانه پسماند کمتری نسبت به شهرها وجود دارد و بیشترین مواد تشکیل دهنده زباله های روستایی را مواد آلی و فضولات حیوانی تشکیل می‌دهند.

 

عزیزی سرانه تولید زباله را در جهان ۳۵۰گرم به ازای هر نفر در روز عنوان کرد و گفت: سرانه تولید زباله در کشور ما ۶۵۰ تا۷۵۰ گرم به ازای هر نفر در روز و در شهرستان کهگیلویه هزار تا هزار و صد گرم به ازای هر نفر در روز می‌باشد که نگران کننده است.

 

 

وی از راهکارهای اجرایی برای مدیریت پسماندها و توسعه پایدار روستایی ، کاهش تولید زباله و تفکیک پسماندها از مبدا ، افزایش آگاهی مردم برای مشارکت بیشتر و افزایش کارایی سازمانهای مربوطه یاد کرد.

 

عزیزی بیان کرد: اگرچه پیشرفت هایی در مدیریت پسماند روستایی صورت گرفت ،باتوجه به مشکلات موجود آموزش دهیاران در حیطه مدیریت پسماند و آموزش مردم بعنوان یکی از ذی‌نفعان اصلی در خصوص کاهش تولید و تفکیک از مبدا می تواند گرهگشای مشکلات باشد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک