آخرین اخبار

14. تير 1401 - 19:33   |   کد مطلب: 10698
رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد درخواست هایشان را برای توسعه این استان با دکتر قالیباف مطرح کردند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از پروژه های مهم چون سد تنگ سرخ بازدید داشتیم که ۲۸ درصد پیشرفت به اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب مناطق پایین دست یازید صورت گرفت با وزارت نیرو تماس گرفته شد و وزیر بیان کرد برای شش ماهه دم سال ۱۴۰۱ این سد ابیگری شود.

 

 

رضایی به اب رسانی چرام دهدشت سوق از سد کوثر اشاره کرد و گفت: این پروژه ۸۵۰میلیارد تومان اعتبار و پیشرفت ۳۱ درصدی دارد که ‌پیش بینی می شود با استفاده ظرفیت ماده ۵۶ بتوان آن را تعیین و تکلیف کرد.

 

 

 

وی به محور پاتاوه به دهدشت اشاره داشت و گفت: طول این محور ۱۳۶ کیلومتر است و ۸۵ درصد پیشرفت داشته است و در مسیر تونلی وجود دارد که امید داریم تا پایان سال این محور به اتمام برسد.

 

 

رضایی به تونل دیل اشاره کرد و گفت: این تونل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل مخزن گاز سه سال رها شده است و در حال پاسکاری است و از وزیر خواستیم تعیین تکلیف شود.

 

 

 

رضایی گفت: محور یاسوج به شیراز نیاز به اعتبار دارد و محور یاسوج به سمیرم نیاز به توجه دارد.

 

 

وی گفت: بخش عمده ای از واحدها در سی سخت به اتمام رسیده است و بخشی به دلیل مشکلات طرح تفصیلی دچار مشکلات است که خواستار حل آن شدیم از طرفی در محور یاسوج به سی سخت پلی وجود دارد که تلاش می شود مشکلات آن حل شود.

 

 

 

وی مشکلات زمین را در شهر یاسوج علت توقف طرح ملی مسکن دانست و اینکه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ۸۴ مدرسه عشایری باید بازسازی شود

 

 

رضایی با بیان اینکه تونل های این استان افتتاح می شود اما دچار مشکلاتی مانند تهویه هستند، گفت: مشکلات این تونل های را بررسی و خواستار حل آنها هستیم.

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------

رئیس کمیسیون انرژی در این نشست گفت: تقویت ساختار اداری در حوزه انرژی از ضروریات این استان است زیرا سبب عقب ماندگی شده است و تفکیک ان از سازمان خوزستان برای تقویت اعتبارات باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

حسنوند به ساختار حوزه نفت در گچساران اشاره کرد و گفت: به دلیل کاهش اختیار مدیران نمی توانند به حوزه مسئولیت های اجتماعی عمل کنند.

 

 

وی به پروژه های مخازن نفت اشاره کرد و گفت: ۶ پروژه مخازن و حفظ نفت است که متوقف است که سبب کاهش تولید و آثار منفی برای کشور می شود که با حضور وزیر نفت خواستار تسریع این پروژه ها خواهیم بود، از طرفی استخدام نیروهای بومی باید در اولویت شرکت های نفت باشد تا شاهد حل مشکلات بیکاری باشیم .

 

 

وی گفت: توافق شد خوراک پتروشیمی ها تامین شود و توجه به شهرک پایین دست مانع از خروج مواد اولیه می شود.

 

 

حسنوند گفت: بخشی از گاز روستاها را می توان از ظرفیت سی ان جی استفاده کرد و برای اشتراکات گاز می توان از اختیارات وزیر برای حل مشکلات استفاده کرد.

 

 

این مسئول به خط انتقال خوراک پتروشیمی و برق دهدشت اشاره داشت و گفت: از ظرفیت شرکت مبنا نیروگاه های ۶ مگاواتی می توان استفاده کرد.

 

----------------------------------------------------------------

 

 

 

رئیس کمیسیون آب و کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: ظرفیت ها و قابلیت های استان منحصر به فرد است، در حوزه منابع طبیعی اتفاقی رخ داده است که اگر رسیدگی نشود شرایط بحرانی خواهد شد، بانک های ژنی به آفت پروانه جوانه خوار دچار شده است که مجموعه وزارت نفت ۱۵ میلیارد تومان اختصاص داده شد و از طرفی سازمان حفظ نباتات ملزم شد اقدامات لازم را صورت دهد.

 

 

عسکری به راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی بلوط در استان برای اصلاح و احیا جنگل ها اشاره داشتذو و گفت: جنگل های این استان دچار حریق می شود و با دعوت از حوزه های مختلفتا در راستای مقابله با حریق و حفظ بانک ژنی حرکت کنند.

 

 

وی حوزه شیلات را در استان دارای ظرفیت های مهم دانست و گفت: ۵ واحد ماهیان زینتی و خاویاری راه اندازی شده است که با اختصاص یک هزار میلیارد می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

 

 

وی با بیان اینکه کنترل سیلاب ها به یک هزار و دویست میلیارد تومان نیاز دارد اشاره و تاکید کرد.

 

وی به ظرفیت های باغبانی و تولید سیب در استان اشاره کرد و اینکه صنایع تبدیلی باید مورد توجه باشد ، گفت:عشایر این استان نگرانی های در خصوص آب آشامیدنی داشتند که ۱۵ الی ۲۰ تانکر آب رسانی درنظرگرفته شده است.

 

 

عسکری با بیان اینکه ۴۰ الی ۵۰ گونه گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و گفت: این استان دارای ظرفیت های مهم زیست محیطی است که می تواند مورد توجه باشد از طرفی برای پروژه های نیمه تمام کشاورزی ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک