آخرین اخبار

13. ارديبهشت 1401 - 12:44   |   کد مطلب: 10566
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از کشف 5 تن چوب به منظور قاچاق آن خبر داد و گفت: با راه اندازی ایست و بازرسی ها ثابت و مسدود نمودن مسیر جنگل ها از قاچاق چوب جلوگیری می شود.

حسن زاده در گفت و گو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص آخرین اقدامات و برنامه ها برای مبارزه باقاچاق چوب در شهرستان بویراحمد گفت: در دو ماه اخیر 700 الی 800 کیلو گرم زغال، 5 تن چوب کشف شد و با هماهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم و راهداری شهرستان بویراحمد نسبت به مسدود نمودن مسیرهای منتهی به جنگل و مکان های که امکان قاچاق چوب وجود داشت، به وسیله لودر بسته شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد انسداد مسیرهای منتهی به جنگل را یکی از عوامل بازدارند جهت مبارزه با قاچاق چوب دانست و افزود: با انسداد مسیرهای منتهی به جنگل امکان دسترسی آسان برای حضور در جنگل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری قاچاق چوب کمتری به نسبت به سال گذشته انجام گرفته شده و شرایط بهتری مشاهده می شود، گفت: با راه اندازی ایست و بازرسی ها ثابت و سیار با هماهنگی مردم از قطع درختان و قاچاق چوب جلوگیری می شود.

حسن زاده به کشف 20 عدد اره برق در سال گذشته اشاره داشت و ادامه داد: منابع طبیعی امکانات و نیروهای محدودی دارد و در قانونبیان شده هر 5 هکتار یک قرقبان داشته باشد اما بالای هر 30 هزار هکتار یک قرقبان وجود دارد که موضوع حفاظت از جنگل را بر عهده دارند.

وی فرهنگ سازی و آموزش را زمینه ساز جلوگیری از ریشه کنی بوته های مرتعی و گیاهی دانست و گفت: با زور و اجبار نمی توان مانع از جلوگیری از تصرف در طبیعت باشیم و باید از طریق نهادهای مردم نهاد، "ان جی اٌو ها "، و همچنین فرهنگ سازی باید ریشه کنی گیاهان مرتعی جلوگیری کرد.

این مسئول به راه اندازی ایست و بازرسی ثابت در منطقه گٌرگو در مجاورت شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: این منطقه ذخیره گاه گیاهان مرتعی است و از طریق ظرفیت های مردمی و اهالی از این منطقه حفاظت می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک