آخرین اخبار

28. فروردين 1401 - 14:23   |   کد مطلب: 10532
آیین رونمایی از تابلو پنچ پاسدار جانباز شهید گلگون کفن روستای تنگ هنگون از توابع بخش مرکزی باشت با حضور مسئولان برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ 

حجت‌الاسلام امید گنجه ای امام جمعه باشت در آیین رونمایی از تابلو شهدا روستای تنگ هنگون ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد:امنیت و آرامش و جایگاهی که امروز در ایران‌اسلامی وجود دارد مرهون فداکاری شهدا است.

وی افزود: نصب تصاویر شهدا در وردی شهرها و روستاها باعث می شود که راه و یاد شهدا را فراموش نکنیم.

نادر گرامی فرماندار باشت نیز در این آیین تصریح کرد: تبلیغات محیطی در شهرها و روستا ها در جهت ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت یک امر ضروری است.

وی عنوان کرد:عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهدا می باشد و باید راه و روش آنها را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

 گرامی با اشاره به اینکه تلاش بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را از وظایف مسئولین نظام مقدس می دانیم، گفت: باشت دو شهید گمنام و ۹۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تلاش می شود تا تصویر شهدا در قالب تابلو با طرح جدید و چاپ مناسب آماده سازی و

 

با همکاری دهیاری ها،و شورای اسلامی شهر و روستا و بنیاد شهید در ورودی روستاها و شهرهای باشت نصب شود.

 

ابوالحسن غلامی مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس، روستایی از توابع باشت جمع زیادی از جوانان برومند خود را به جبهه های حق علیه باطل اعزام و تعدادی از آنان به درجه پرافتخار جانبازی و آزادگی نایل‌ شدند.

 

وی بیان کرد: از بین آنان ۵ رزمنده مخلص، سرباز امام و ولایت ، کبوتر خونین بال با نثار خون خود آسمانی و به درجه رفیع شهادت رسیدند که هم‌اکنون مقبره مطهرشان همچون نگینی در این دیار می‌درخشد و محل زیارت عاشقان و دل‌سوختگان شده است.

 

روانبخش دیهیم فرماندار گچساران نیز افزود: نصب تابلوهای مزین به نام و تصاویر شهدای معظم در ورودی شهرها و روستاها یکی از تأثیرگذارترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جهت عمل به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری است.

 

دیهیم با اشاره بر اهمیت موضوع زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست، ادامه داد: این امر موجب شکوه انقلاب و نظام است پس باید در راستای تحقق منویات رهبری و ادای دینی که در برابر خون شهدا بر گردن ماست تلاش کنیم تا با شیوه‌های نو و خلاقانه راه شهدا و یاد آن بزرگواران و مکتب سرخ شهید و شهادت را در جامعه زنده نگه‌داریم.

 

در این آئین مسولان از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران روستای تنگ هنگون تجلیل و از تلاشهای پیمان عسکری عضو شورای این روستا و نایب رئیس شورای اسلامی باشت جهت پیگیری در ساخت و نصب تابلو ها تقدیر شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک