آخرین اخبار

16. فروردين 1401 - 19:07   |   کد مطلب: 10493
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه هشدار داد؛
شهروندان مراقب پیامک‌های جعلی با عنوان ابلاغ الکترونیک قضایی باشید
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت :کلاهبرداران با درج لینک جعلی با عنوان ابلاغیه الکترونیک قضایی، قربانی را بسوی سایت‌های فیشینگ هدایت کرده و از این طریق به کلیه اطلاعات حساب بانکی آنان دسترسی پیدا می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پیامک جعلی سامانه ثنا در گفت‌وگو با خبرنگاران نسبت به این اقدام مجرمانه هشدار داد و گفت: هموطنان و کاربران فضای مجازی مراقب باشند که مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ابلاغ الکترونیک قضایی در کمین هموطنان هستند.

 

  سرهنگ سید محمد موسوی در تشریح این خبر اظهار داشت: مجرمان سایبری از هر موقعیتی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می کنند و معمولا افرادی که آگاهی کافی و لازم با تهدیدات فضای مجازی را ندارند قربانی گردیده و در دام این کلاهبرداران سایبری قرار می گیرند .

 

وی در ادامه افزود: کلاهبرداران با درج لینک جعلی با عنوان ابلاغیه الکترونیک قضایی، قربانی را بسوی سایت‌های فیشینگ هدایت کرده و از این طریق به کلیه اطلاعات حساب بانکی آنان دسترسی پیدا می کنند. 

 

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت : متاسفانه کاربران از روی حس کنجکاوی و عدم آگاهی فورا لینک ارسالی را کلیک نموده و با طی کردن مراحل تعیین شده از طرف فرد کلاهبردار، مورد فریب اینترنتی قرار می گیرند.

 

سرهنگ سید محمد موسوی با بیان اینکه قوه قضائیه سامانه رسمی برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیکی خود را دارد و شهروندان باید در این سامانه نسبت به ثبت نام اقدام و کد کاربری و رمز عبور را دریافت کنند افزود: هموطنان به هر پیامکی که با عنوان ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا و با سرشماره های شخصی ارسال می گردد اعتناء نکرده وهمچنین از دانلود اپلیکیشن های ناشناس از منبع غیر معتبر خوداری نموده و اقدام به بروزرسانی تنظیمات امنیتی گوشی و یا سیستم رایانه ای خود نمایند.

 

این مقام مسئول گفت: هر شخصی که بخواهد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از اعتماد شهروندان سوء استفاده کرده و آنان را مورد بزه قرار دهند بداند که پلیس در چهارچوب قانون با این افراد برخورد قاطع خواهد داشت.

 

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش نمایند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک