آخرین اخبار

16. فروردين 1401 - 14:00   |   کد مطلب: 10491
فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت:هیچ سازمان رسمی وحاکمیتی ازشماره‌های شخصی،پیامک سامانه«ثنا»،برای مردم ارسال نمی کندلذاشهروندان درصورت دریافت چنین پیامکهایی،به هیچ عنوان روی لینک ارسال شده،کلیک نکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پیامک جعلی سامانه ثنا در گفت‌وگو با این پایگاه خبری، نسبت به این اقدام مجرمانه هشدار داد و گفت:شهروندان گرامی با توجه به اطلاع رسانی های مکرر پلیس فتا مبنی بر اینکه پیامک های قضایی با سرشماره های ...۰۹(شخصی) کلاهبرداری بوده و متاسفانه روزانه شاهد حجم عظیمی از این دست شکایت ها در شهرستان هستیم.

 

 

 

سرهنگ محمد موسوی با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه پیامک حاوی لینک ابلاغ اوراق قضایی با سرشماره یاد شده جعلی بوده و تحت هیچ شرایطی وارد لینک ارسالی نشوید، افزود: هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از شماره‌های شخصی، پیامک ابلاغیه الکترونیکی یا سامانه « ثنا »، برای مردم ارسال نمی کند لذا شهروندان در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی، به هیچ عنوان روی لینک ارسال شده، کلیک نکنند.

 

 

 

وی تصریح کرد: لینک مورد نظر همراه با نوعی بدافزار بوده که اگر نصب گرددبصورت خودکار پیام جعلی را به دیگر شماره تلفن های همراه به هر اپراتوری ارسال می نماید که موجب فریب وکلاهبرداری از دیگر شهروندان خواهد شد تاکید می‌گردد شهروندان هوشیاری بیشتری در این موارد داشته باشند.

 

 

 

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه اگر شهروندی وارد لینک شود با ۲ مورد روبرو خواهد شد خاطر نشان کرد: در برخی مواقع ۲ هزارتومان و یا از این دست مبالغ مطالبه کرده و به محض انکه اطلاعات حساب وارد شد، حساب کاربر را خالی شده و همچنین به عنوان حساب طعمه مورد سو استفاده قرار می‌دهند.

 

 

 

فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: از هر شخصی که کلاهبرداری صورت گیرد باتوجه به داشتن اطلاعات حساب شما پول منتقله را جهت طولانی تر شدن رسیدگی و همچنین متهم کردن به حساب شما واریز ومجددا برداشت می نمایند .

 

 

 

سرهنگ موسوی افزود: در صورت انجام وجه واریزی، راه حل آن است که شماره کارتی که عملیات را نجام داده اید سریعا کارت متعلق به حسابتان را غیرفعال کنید.

 

 

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به روش دیگر کلاهبرداری اشاره و تصریح کرد: با کلیک بر روی لینک پیامک شده به محض نصب نرم افزار از شماره تلفن همراه شما به شماره تلفن های دیگر شهروندان و به تعداد انبوه پیامک مذکور ارسال میگردد و اگر از آنها کلاهبرداری صورت گیرد ابتدا شما را شکایت می‌کنند.

 

 

 

موسوی برای حذف فایل نصب شده بر روی گوشی متذکر شد:در صورتی که شهروندی ناخواسته روی این لینک‌ارسالی کلیک کند بلافاصله نرم افزار که معمولا به شکل ترازوی عدالت بوده بر روی گوشی نصب می شود که باید به سرعت اینترنت تلفن همراه خود را قطع کرده، نرم افزار را علاوه بر حذف از مجموعه فایل های نصبی درون صفحه گوشی همراه خود از داخل پوشه دانلودهای گوشی(پوشه شخصی) نیز حذف کرده و گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانند زیرا آن بدافزار نصب شده می‌تواند هم از طریق گوشی برای دیگران پیامک ارسال کند و هم دسترسی به محتوای گوشی داشته باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک