آخرین اخبار

15. فروردين 1394 - 21:02   |   کد مطلب: 1048
راه ورود و خروج دبستان شهيد منتظري و مدرسه راهنمايي سيدمحمود طالقاني روستاي باغكلك ديشموك به روي دانش‌آموزان بسته شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، راه ورود و خروج دبستان شهيد منتظري و مدرسه راهنمايي سيدمحمود طالقاني روستاي باغكلك ديشموك به روي دانش‌آموزان بسته شد و دانش‌آموزان يا از ديوار شكافته شده مدرسه وارد مي‌شوند و يا به صورت مخفيانه از محل زمين‌هاي زراعي عبور مي‌كنند.

 

با توجه به اينكه اين دو مكان در لب يك رودخانه واقع شده‌اند و از هر طرف هم زمين‌هاي كشاورزي آنها را احاطه كرده است و درب ورودي اين مدارس از زمين زراعي خصوصي مردم روستا مي‌گذرد و مالكان زمين به خاطر جلوگيري از صدمه ديدن مزارع خود از ورود و خروج دانش‌آموزان از اين مسيرها ممانعت بعمل آورده و خواستار خريد زمين از سوي آموزش پرورش و يا مردم هستند.

 

به گزارش كهگيلويه، راهخدا عارف‌نژاد رئيس اداره آموزش‌وپرورش ديشموك عصر روز شنبه 15 فروردين 93 در اين زمينه در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني كهگيلويه گفت: مدارس بيش از 10 سال است كه ساخته شده و به دليلي روستايي بودن منطقه و عدم توجه به مسائل كارشناسي از سوي سازندگان، امروز با چنين مشكلي مواجه هستيم.

 

 وي افزود: با رايزني هاي صورت گرفته شده از سوي آموزش‌وپرورش منطقه، بخشداري، شوراي و دهياري روستاي باغكلك و بزرگان آن روستا جهت باز شدن راه، هنوز نتيجه‌اي حاصل نشده است.

 

وي تصريح كرد: اين پرونده به مقامات قضايي هم ارائه، همچنان در جريان  و در حال بررسي است كه انشاءالله هر چه زودتر اين مشكل برطرف شود.

 

رئيس اداره آموزش‌وپرورش ديشموك بيان كرد: مالكان خواستار خريد زمين از سوي آموزش‌و پرورش هستند و با توجه به اينكه مدارس در سالهاي قبل ساخته شده‌اند و بودجه‌اي را براي خريد راه در اختيار نداريم، قادر به خريد اين زمين نيستيم.

 

عارف‌نژاد از مردم و بخصوص مالكان خواست تا حتي به خاطر فرزندان خود هم كه شده همكاري لازم را با اداره ‌آموزش‌و پرورش بعمل آورده و جهت باز شدن راه وررودي اين مكان‌هاي آموزشي، مساعدت لازم را عنايت فرمايند.

 

به علت بسته بودن راههاي ورود و خروج، معلمان و دانش آموزان مجبورند از مسيرهاي طاقت فرسايي وارد مدارس شوند.

 

روستاي باغكلك در فاصله 10 كيلومتري شهر ديشموك و بخش ديشموك در فاصله 90 كيلومتري شهر دهدشت مركز شهرستان كهگيلويه قرار دارند.

 

انتهاي پيام: و/آ

گزارش و عكس: وحيد آهنگ

 

در زير تصاويري از وضعيت ورود و خروج دانش آموزان و معلمان را به محل كار و درس خودمشاهده مي‌كنيد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک