آخرین اخبار

3. فروردين 1401 - 17:49   |   کد مطلب: 10409
در سفر رییس هواشناسی کشور به استان مطرح شد؛
راه اندازی سه ایستگاه هواشناسی در استان کهگیلویه و بویراحمد+عکس
خانم تاجبخش رئیس هواشناسی کشور امروز به یاسوج سفر و با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

خانم تاجبخش رئیس هواشناسی کشور امروز به یاسوج سفر و با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد. 

 

سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در این دیدار گفت: در چارچوب بازدید های استانی، همزمان با روز هواشناسی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردم و شعار امسال سازمان جهانی هواشناسی هشدار سریع و اقدام سریع در اطلاع رسانی است.

وی افزود: در راستای استانداردهای بین المللی سامانه کپ یا پروتکل هشدار مشترک را راه اندازی کردیم که بر اساس آن هشدارهای سازمان هواشناسی در شبکه بین المللی قابل پخش و ارسال است و امیدواریم بتوانیم این سامانه را در همه استانها این سامانه را راه اندازی کنیم. 

 

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: هم اکنون این سامانه در ده استان به صورت پایلوت راه اندازی شد و انشاء الله این سامانه امسال در کهگیلویه و بویراحمد در شبکه قرار خواهد گرفت و هشدارهایی که به صورت استانی صادر می شود در شبکه بین المللی جهانی با پروتکل های استاندارد خواهیم داشت. 

 

 تاجبخش افزود: برای اینکه بتوانیم هشدارهای سریع را داشته باشیم باید خدمات هواشناسی را هم به صورت کیفی و کمی ارتقاء دهید.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه ها در این زمینه توسعه ایستگاههای هواشناسی و توسعه ی پایش جو است و با توجه به اینکه مسئله تغییر اقلیم چندسالی است که در کشور رخ داده است ضرورت تقویت شبکه دیدبانی در کشور بسیار با اهمیت است و سعی می کنیم با توسعه ایستگاههای اقلیم شناسی، باران سنجی، سینوپتیک، رادارهای هواشناسی و سایر ایستگاههای مرتبط بتوانیم پایش را انجام دهیم. 

 

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: امیدواریم بتوانیم امسال چهل ایستگاه هواشناسی در بخش های مختلف راه اندازی کنیم که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد دو ایستگاه است. 

 

وی از توسعه زیرساخت ها برای راه اندازی ایستگاههای هواشناسی در مناطق مارگون، لنده و باشت خبر داد و اضافه کرد: برای کهگیلویه و بویراحمد بیش از ده میلیارد ریال پارسال پرداخت شد که از متولیان استانی می خواهیم همکاری جدی در این زمینه داشته باشند.

 

 تاجبش افزود: با چند شرکت دانش بینان برنامه ریزی کردیم که چند دستگاه اصلی از جمله رادارها که هزینه های زیادی دارند از از طریق تولید داخل در سال 1402 خریداری کنیم. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار از راه اندازی ایستگاههای هواشناسی در شهرستان های لنده، مارگون و باشت خبر داد و تلفنی با مدیران دستگاه های خدمات رسان برق و گاز برای فراهم شدن زیرساخت های لازم جهت راه اندازی این ایستگاهها هماهنگی کرد. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان هواشناسی تجهیزات مورد نیاز هواشناسی در استان را به روز کند، افزود: ایستگاه جدید سنجش آلایندگی هوا در یاسوج و گچساران احداث می‌شود.

 

احمد زاده بیان کرد: برای پروازهای فرودگاه گچساران نیازمند ایستگاه هواشناسی در خود فرودگاه هستیم که قرار شد از طریق وزارت نفت پیگیری کنیم که تجهیزات تامین شود.

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک