آخرین اخبار

19. اسفند 1400 - 6:42   |   کد مطلب: 10379
پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۹۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد  در جلسه شورای زکات،  ترویج فرهنگ زکات را از طریق تریبون‌های نمازجمعه و افزایش ۹۰ درصدی پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمدرسانه ملی گام مهم برای آگاهی سازی مردم در این زمینه دانست و گفت: پرداخت زکات موجب کاهش طبقات اجتماعی، برقراری عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی در جامعه می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان نیز گفت: امسال ۲۶ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شده است این در حالی است که این مقدار در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

قباد مبشری با بیان اینکه پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۹۰ درصد افزایش داشته است، افزود: ۶۱ درصد زکات جمع آوری شده در زمینه‌های حمایتی و کمک به نیازمندان از جمله امور معیشتی، مسکن، درمان و تحصیل نیازمندان و ۳۰ درصد هم در زمینه امورات عام‌المنفعه و اقداماتی مانند مساجد و حسینیه‌ها هزینه شده است.

مبشری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت زکان جزء استان‌های برتر کشور است، اضافه کرد: از مجموع ۵۰۷ روستای مشمول زکات در کهگیلویه و بویراحمد امسال ۲۷۱ روستا زکات پرداخت کردند.

در پایان از دستگاه‌ها و ائمه جمعه فعال در زمینه زکات تجلیل شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک