آخرین اخبار

11. بهمن 1400 - 22:12   |   کد مطلب: 10326
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: تیراندازی و خوانندگی در مراسمات ختم گناه و فایده به حال میت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ جلسه شورای فرهنگ‌ عمومی شهرستان کهگیلویه با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس کل دادگستری استان و فرمانده نیروی انتظامی استان و مسئولان شهرستان و علما و روحانیت و مسئولان دو بخش چاروسا و دیشموک و با حضور معتمدین و متنفذین منطقه چاروسا و دیشموک در مصلی نماز جمعه دیشموک برگزار شد.

 

امام جمعه چاروسا در جلسه با اشاره به وجود آسیب های مختلف اجتماعی و فرهنگی در مناطق محروم چاروسا و دیشموک بیان کرد: انسان مسلمان حرمت دارد و اینکه در دین مبین اسلام تاکید شده انسان محتضر رو به قبله باشد و تلقین شود در جایگاهی که نماز خوانده بود او را ببرند سه تا غسل بدهند کفن کنند و با احترام تشییع شود و مومنین حضور یابند نماز بخوانند.

 

وی افزود: در قبر رو به قبله باشد و تلقین خوانده شود بخاطر احترام مسلمان و مومن است و حقیقتا خوانندگی و تیر اندازی و بعضی بدعت ها توهین به میت مسلمان است همگان را دعوت می کنم به تفکر به اینکه آیا در تشییع جنازه ها ی اموات قرآن بخوانند و فضائل اهل بیت بگویند شهادتین بگویند دعا بخوانند و روضه اهل بیت علیهم السلام و امام حسین علیه السلام بخوانند احترام به میت و کمک اوست یا خواننده دعوت کنند و تیر اندازی کنند کدام عمل مورد رضایت خداست؟ سنت سیئه تیر اندازی و خوانندگی هم گناه است هم اسراف است هم بدعت است هم هیچ فایده ای به حال میت ندارد.

 

صلواتی تاکید کرد: براساس آیات قرآن پرونده میت تا قیامت باز است و هر چه از آثار میت بر جای بماند و اتفاقاتی و گناهانی و اعمال صالحی که بعد از او انجام می شود در نامه عمل او ثبت و ضبط می شود انتظار است مردم شریف و دو ایل بزرگ طیبی و بهمئی به اموات خودشان رحم کنند و زمینه عذاب و گرفتاری اموات را فراهم نکنیم .

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک