آخرین اخبار

12. دى 1400 - 14:28   |   کد مطلب: 10268
مدیر حوزه های علیمه خواهران استان با تبیین ابعاد مختلف مکتب حاج قاسم گفت: رسالت ما در این دوران ترویج این مکتب به بهترین وجه ممکن برای زمان حال،آینده و نسلهای بعد انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمددر گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه در خصوص فرا رسیدن دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی با اشاره به خوی وحشی‌گری آمریکا گفت: این کشور نه فقط در خصوص کشور ایران بلکه همه مستضعفان و مظلومان عالم همیشه دارای خوی وحشیگری و خباثت‌گری بوده است.

 

 

 

حجت الاسم ابراهمیم افتخاری با اشاره به اینکه آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه در تلاش بوده که بر ایران تسلط پیدا کند اما با ایستادگی مردم این اتفاق رخ نخواهد داد، افزود: کشور ایران بعد از پیروزی انقلاب به یک قطب و الگوی استقلال برای همه کشورها تبدیل شده است و به همه دنیا نشان داد که میتوان در مقابل آمریکا و استکبار ایستاد.

 

 

 

وی تصریح کرد: در هیچ دوره ای کشوری جرات نداشت یک مرگ بر آمریکا بگوید اما اکنون می بینیم که با الگوی گیری از ایران این مرگ بر آمریکا در این کشور شروع شده است.

 

 

 

افتخاری با اشاره به اینکه یکی از خباثت‌های آمریکا را می توان در به شهادت رساندن سردار سلیمانی دید، ادامه داد: حاج قاسم نه فقط محبوب ملت ایران بلکه محبوب همه آزادگان مظلومان عالم بوده و لذا امروز ملت ایران تنها خونخواه حاج قاسم نیست، بلکه همه کسانی که می‌دانند زحمات شهید سلیمانی در تامین امنیت منطقه چه بوده بر خونخواهی این شهید اتفاق نظر دارند، که خود نشان می دهد حاج قاسم جز برای تامین امنیت ، خیرخواهی و دلسوزی برای مردم هیچ هدف دیگری نداشت.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم در عرصه میدانی در دفاع از مردم و مردم مظلوم سوریه، عراق، فلطسین و افغانستان با نیات خیرخواهانه به کمک شتافت، بیان کرد: اما متاسفانه آمریکا نتوانست این عزت و محبوبیت را تحمل کند یک بار دیگر خوی وحشگری خود را در به شهادت نشان داد اما یقینا بدانند که انتقام سخت را خواهیم گرفت و از خون سردار نخواهیم گذاشت.

 

 

 

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود گفت: همه مردم، مسئولان و اقشار مختلف وظیفه دارند که یاد حاج قاسم را گرامی بدارند و نگذارند که به فراموشی سپرده شود.

 

 

 

افتخاری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به فرموده رهبری یک مکتب بوده، افزود: اینجا دیگر بحث یک فرد نیست بلکه مکتی است که می تواند تا سال‌های سال روی آن مانور داده شود و افراد بیشماری را تحت تعلیم و تربیت این مکتب رشد داد.

 

 

 

مدیر حوزه های علیمه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با تبیین ابعاد مختلف مکتب حاج قاسم گفت: رسالت ما در این دوران ترویج این مکتب به بهترین وجه ممکن است. کار بزرگی که ما باید برای زمان حال و آینده و نسل های بعد انجام دهیم این است مکتب حاج قاسم را به خوبی تبیین و منتقل کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه های به عنوان هدایتگران و راهنمایان جامعه در این بین وظیفه سنگین‌تری دارند، تصریح کرد: ما باید از لحاظ نظری ابعاد مختلف زندگی حاج قاسم کار کنیم کتاب ها، مقالات نوشته شود و رو به سوی کارهای علمی آورد.

 

 

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تربیت افرادی با این سبک و سیاق حاج قاسم بدون اینکه این شهید بزرگوار دنبال پست و مقام بوده و یا مبلغی داشته باشد اما اینقدر در دل مردم ایران و دنیا محبوب شد که در روز تشیع دنیا نظاره گر این عزت بودند.

 

 

 

افتخاری گفت: حوزه علمیه باید مکتب حاج قاسم را عملی نشان دهند و در بحث تربیت باید بتوانیم از ویژگی های سردار استفاده کنیم و به عنوان یک الگوی ناب برای عصر حاضر ارائه دهیم.

 

 

 

وی افزود: ما وقتی می خواهیم الگویی به نسل جدید ارائه دهیم از زمان پیامبر ص،اهل بیت ع و یا دفاع مقدس صحبت می کنیم ولی این صحبت های برای نسل جدید که همه چیز را در دیدن می بینند دور از ذهن است و باید مکتب حاج قاسم را که فاصله زمانی با این نسل و نسل بعدی ندارد خوب تببین کرده و به آنها ارائه دهیم.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک