آخرین اخبار

28. آبان 1400 - 14:50   |   کد مطلب: 10148
نماز عبادی-سیاسی و دشمن شکن جمعه درکهگیلویه و بویراحمد این هفته نیز با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

امام جمعه یاسوج: نمایندگان مجلس در موضوع کنترل قیمت ها خوب عمل نکردند

امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با ابراز نگرانی از افزایش افسار گسیخته و روز افزون قیمت‌ها در بازار استان گفت: مسولان استانی و حتی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای پیشگیری از افزایش روز افزون و بی حساب و کتاب قیمت‌ها در بازار کهگیلویه و بویراحمد چاره اندیشی کرده و از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کنند.

 

 

حجت السلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه مردم استان به دلیل افزایش قیمت‌ها در رنج و سختی به سر می‌برند، افزود: قیمت‌ها در بازار باید با حساب و کتاب و اصولی باشد خیلی‌ها با قانونی شکنی از وضعیت بازار سوء استفاده کرده و قیمت اجناس را افزایش می‌دهند.

 

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یکی از عوامل مدیریتی موضوع نظارت و بازرسی است که هم وظیفه دستگاه‌های نظارتی و هم از وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و این قدرت بالایی برای کنترل بازار است.

 

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در موضوع کنترل و نظارت قیمت‌ها در بازار خوب عمل نکردند ادامه داد: دولت هم باید مسیر را برای حرکت نمایندگان در این راه مهیا کند تا نمایندگان به طریق بهتری بتوانند در راه نظارت و ارزیابی قیمت‌ها عمل کنند.

 

 

حجت السلام والمسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان گفت: کشور ما از نظر استعداد‌های فرهنگی از متوسط جهان هم بالاتر است و این شعار نیست و کشور ما به لحاظ تاریخی دارای پیشینه علمی بالایی است.

 

 

وی با بیان اینکه کشور ما دارای سرمایه‌های علمی همچون زکریای رازی است و این کشور قابلیت رشد و شکوفایی دارد افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه و فشار‌هایی که به کشور ما وارد شد، اما توانستیم به مسائل علمی پیچیده و بالایی دست پیدا کنیم که در موضوع پیشرفت‌های نظامی خود را به خوبی نشان داد.

 

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید همنوا با دشمنان از توانمندی‌های کشورمان غافل شویم افزود: باید از سرمایه‌های علمی که داریم بخوبی استفاده کنیم تا به خود باوری برسیم و این در حالی است که عده ایی با تشویش افکار عمومی ناامیدی را به جامعه تزرق می‌کنند.

 

 

امام جمعه یاسوج به آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز خانگی اشاره کرد و گفت: شهروندان در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی را رعایت کنند تا دیگر مناطق کشور با بحران سوخت و قطعی گاز مواجه نشوند.

 

 

حجت السلام والمسلمین حسینی به موضوع بیماری کرونا هم اشاره کرد و افزود: مردم استان رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی حتما خود را برابر این بیماری خطرناک و کشنده واکسینه کنند تا آمار مبتلایان کاهش یافته و بتوانیم این بیماری را در استان کنترل کنیم.

 

امام جمعه موقت گچساران: ساماندهی اقتصادی اولویت اصلی دولت سیزدهم

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:امام رضا علیه السلام فرمودند هیچ پرهیزی سودمندتر از دوری از گناهان و خودداری از آثار مومنان و  غیبت کردن آنها نیست ،یعنی در دنیا انسان بایستی از این موارد بترسد و مراقبت کند.

 

وی افزود:حرمت های خداوند بایستی در زندگی هم حفظ شود،چرا که معیار و ملاک نیز دستور خداوند است که در کتاب آسمانی قرآن بیان شده است،بنابراین از آزار و اذیت مومنین نیز باید پرهیز کرد،مرحوم آیت الله بهجت همواره این ذکر را برلب جاری می ساختند که "یا ستار العیوب".

 

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:هفته ای که گذشت نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند،رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله علم و دانش خیلی ارزرش قائلند ،بنابراین اگر مردم جامعه ای اهل علم و دانش باشند پس موفق هم خواهند بود.

 

امام جمعه موقت گچساران گفت:درکشورهای ابرقدرت و مستکبر شرکت های بزرگ اسلحه سازی درآمدهای کلانی دارند و بدبختی هم دامن برخی از کشورهای مسلمان را گرفته است که سالانه نیز میلیاردها دلار اسلحه خریداری می کنند و متاسفانه امروز نیز شاهد جنایت های بی شماری در یمن هستیم.

 

وی افزود:مستکبرین عالم از علم و دانش سوء استفاده کردند و بمب ها ساختند و منافع خدادادی ملت ها را به یغما می برند و به جایش نیز اسلحه می دهند و برخی کشورهای اسلامی نیز برادر کشی در منطقه راه می اندازند.

 

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:در اسلام و قرآن اولین آیه ای که بر قلب پیامبر اکرم(ص)نازل شد نیز بحث خواندن ، علم و دانش است،رهبر معظم انقلاب مرتبا در بحث علم و دانش تاکید فرموده و بیان کرده اند که تا جان در بدن دارم پای این مسئله علم و دانش و نخبگان خواهم ماند و لحظه ای هم کوتاه نخواهم آمد.

 

امام جمعه موقت گچساران گفت:یکی از سرمایه های اساسی در هر جامعه همین  موضوع علم و دانش است،لذا آموزه های دینی معلم را به عنوان یک پدر معرفی کرده است،عده ای خدمت کرده و می کنند اما عده ای در مقابل هم خیانت می کنند و فکر دانش آموز و دانشجو را خراب می کنند.

 

وی افزود:حضرت آقا در این دیدار نیز هشداری به افرادی دادند که در زمینه علم خیانت می کنند و در برخی از دانشگاه ها عناصری هستند که جوان نخبه را به ترک کشور تشویق می کنند که بنده نیزبه صراحت  می گویم که این خیانت است و دشمنی با کشور است و دوستی با آن جوان هم نیست.

 

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:در ادامه هم رهبری فرمودند که مواردی از افتخارات علمی کشور به وسیله همین جوانان نخبه و استعدادهای برتر در دانشگاه ها و مکان های مختلف رشد کردند و اوج گرفتند و دشمن جرات چپ نگاه کرن به این ملت را نخواهد داشت.

 

صفایی ادامه داد:آمریکای به ظاهر پرقدرت اما جنایتکار اخیرا در آب های خلیج فارس و دریای عمان جسارتی کرد اما جوانان قدرتمند این کشور در مقابل آنها ایستادگی کردند و تحقیرشان کردند و آبروی آنها را زیر سوال بردند.

 

امام جمعه موقت گچساران گفت:برکت خون شهداء عزت ، سربلندی و سرافرازی برای این ملت به همراه داشته است و درود بر ارواح این شهدای والا مقام انقلاب اسلامی،اما درادامه مسئله کرونا نیز جدی گرفته شود که طبق آمار بیش از 100میلیون واکسن در کشور تزریق شده است و برخی نسبت به مسئله واکسن همچنان بی تفاوت هستند رحالی که بر اثر کرونا بالغ بر 129هزار نفر از هموطنان از دنیا رفته اند.

 

وی افزود: انتظار از دولت جدید می رود که هرچه زودتر مشکلاتی اقتصادی و معیشتی مردم سامان بگیرند،دراین مدت بازهم شاهد گرانی ها بودیم هر چند مردم قدرشناس هستند و می دانند از بس خرابی بوده به این زودی شاید هم مشکلات مرتفع نشود اما گرانی ها باید کنترل بشود که از این هم گرانتر نشود،بنابراین چقدر باید صبر و تحمل کرد اگرچه دولت در مشکلات بین مردم بوده است .

 

خطیب جمعه دهدشت: ضعف مدیران میانی زحمات دولت را بر باد می‌دهد

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: نگاه نو و ارزشمند رهبر انقلاب نسبت به شورای عالی انقلاب فرهنگی و احکام صادره نشان از این دارد که این شورا مرکز فرماندهی فرهنگ در یک قرارگاه ملی و تاثیرگذار است .

 

امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی متاسفانه سالهای اخر مورد بی‌توجهی قرار گرفت، گفت: در چهل واره دوم بازرسازی ساختار و سازمان فرهنگ ضرورت دارد که با انتخاب افراد متخصص و توانمند و جوانگرایی نگاه به فرهنگ جدید و صحیح باشد.

 

 

وی اضافه کرد:متصدیان فرهنگ به مقوله فرهنگ و اعتقاد راسخ به فرهنگ باوری و فرهنگ سازی احساس مسؤولیت داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در تحلیل عملکرد 100 روزه دولت سیزدهم به جنبه رویکردی آن اشاره و تصریح کرد: نگاه‌های انقلابی و رویکرد صحیح دولت در عرصه سیاست خارجه از امتیازهای اساسی در این حوزه است.

 

 

خطیب نماز جمعه دهدشت در تبیین جنبه انگیزشی دولت گفت: آقای رئیسی و دولتمردان در سه ماه آغاز بکار نشان دادند دولت در میدان است روحیه جهادی دارد شخص رئیس جمهور و وزرا در میان مردم مشکلات را می‌بینند.

 

وی با بیان اینکه در جنبه عملکردی اقدامات خوبی انجام گرفته است، گفت: از دغدغه‌های مهم مردم مسئله گرانی و عدم ثبات بازار است که توقعی درست، بجا لازم و ضروری است.

 

امام جمعه دهدشت افزود: دولت میراث‌دار شرایط بغرنج اقتصادی چند عاملی است. برخی جریانات به صورت مداوم عملکرد نوپا را با دولت قبل مقایسه می‌کنند این قیاس اشتباه است، برخی توقعات باید منصفانه باشد در نقدها از دایره تقوا خارج نشویم.

 

وی با بیان اینکه هیچ دولتی بدون پشتوانه مردمی توفیق ندارد، کنترل تورم و ایجاد اشتغال را از امورات لازم دولت برشمرد و بیان داشت: بی‌اعتمادی نسبت به مسؤولان از شوم‌ترین میراث دولت‌های قبل برای دولت جدید است، دولت سیزدهم نیازمند صبر انقلابی ملت است.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در نقد بدنه میانی دولت گفت: بدنه میانی دولت تنبل، سنگین، کم تحرک و به زمین چسبیده است هر چه رئیس جمهور در میدان است و تلاش می کند ولی بدنه میانی نیازمند تحرک بیشتر است. دستگاه بازرسی نیازمند اصلاح است و مدیران میانی باید شجاعت کارهای بزرگ را داشته باشد زحمات رئیس جمهور و وزرا را بر باد ندهند.

 

امام جمعه دهدشت سخنان مدیرکل آژانس بین‌المللی برای خوش خدمتی به امریکا را یادآور شد و گفت: آژانس از اینکه دولت سیزدهم به اندازه وزن و نهاد متبوع به او ایفای نقش داده مکدر است، البته باکی نیست؛ باید به اندازه خودتان حرف بزنید گذشت که برای کشور ما خط و نشان بکشید.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در بیان مشکلات شهرستان بار دیگر مسکن مهر را متذکر شد و از دادستان خواست برای پیگیری مشکلات این سایت اقدام کنند.

 

وی در این خصوص گفت: از آقای دادستان توقع است نسبت به ترک فعل مسوولانی که حقوق گرفتند اما وظایف خود را انجام ندادند اقدام جدی داشته باشند.

 

برخورد با عوامل تیراندازی شبانه در سطح شهر و در مراسمات از دیگر انتظارات امام جمعه دهدشت بود که خواستار صدور احکام بازدارنده در این زمینه شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخاب شهردار جدید شهر دهدشت گفت: شورای شهر تصمیم به انتخاب شهردار گرفت کار خوبی است و وظیفه شورا همین است.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: انصاف این است از مهندس تابش‌نژاد که یکسال در شرایط سخت مسوولیت گرفت زحمت کشید کارهای خوبی انجام داد قدردانی داشته باشم.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه از نزدیک شاهد تلاش شهردار سابق برای پیگیری طرح جامع شهری بودم، افزود:کارهایی که برای رضای خدا کردند باقیات و صالحات باشد و برای شهردار جدید آرزوی موفقیت دارم.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر همچنین با یادآوری روز عصای سفید تصریح کرد: بهزیستی در استان نسبت به روشندلان و معلولان توجه ندارد حتی ادارات دولتی حقوق این قشر را رعایت نمی‌کنند و این نشانه ضعف بهزیستی است.

 

امام جمعه چرام: منطق سوداگرایانه حاکم بر بخش‌های مهم اقتصادی، واردات را بر تولید داخل ترجیح می دهد

 

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: دیدار روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب با جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی ، در فرازی از فرمایشات خود به این نکته اشاره داشتند که «یک بخش مهم جنگ نرم استعمارگران هم امروز و هم همیشه که امروز هم هست، در گذشته هم بیشتر بوده، عبارت است از اینکه ملت را – حالا ملت ما را یا هر ملتی را که دارای استعداد است- از استعداد خودش غافل کنند، او را بی‌اعتنا کنند و آن استعداد را حتی به وضعی برسانند که خود او منکر این استعداد شود».

 

امام جمعه چرام افزود: در فرازی دیگر، صریحاً اعلام داشتند که در بعضی از دانشگاه‌ها، عناصری هستند که جوان نخبه را تشویق می‌کنند به ترک کشور، من صریح می‌گویم این خیانت است، این خیانت است، این دشمنی با کشور است، دوستی با آن جوان هم نیست.»

 

وی ادامه داد: این جملات که برآمده از نگاه دقیق، کارشناسانه و توجه به واقعیت‌های مربوط به جامعه نخبگانی کشور است، استعدادسوزی را شگرد دشمن برای ممانعت از پرورش و بروز استعداد نخبگی به عنوان یک عامل مولد قدرت می‌داند که تشویق به مهاجرت و خروج استعدادها هم ادامه همین استعدادسوزی و کمک به هدف دشمن بوده و لذا خیانت به حساب می‌آید.

 

وی عنوان کرد:گرچه معمولاً تشویق‌کنندگان در لباس خودی و درون کشور هستند و در ظاهر با ادعای دلسوزی و کمک به تأمین آینده درخشان علمی یا کاری مرتکب این خیانت می‌شوند؛ بنابراین تشویق نخبگان علمی کشور به مهاجرت را باید همسویی آشکار با بیگانگان و کشورهای استعمارگری دید که برای محروم‌سازی ما از عناصر تولید قدرت، جنگ روانی، فریب و اغواگری را برای غافل ساختن و به انحراف بردن نیروهای مستعد به کار می‌گیرند تا مسیر غارت و چپال و دنباله‌روی و وابستگی به خود را باز نگه دارند و اجازه استقلال را سلب کنند.

 

افشار افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازهای دیگر هم نخبگان را به ایفای نقش در عرصه توسعه و پیشرفت کشور فراخوانده و عرصه‌هایی، چون صنایع بزرگ کشور، هوش مصنوعی و آفرینش‌های علمی را مناسب حضور جامعه نخبگانی کشور دانستند؛ عرصه‌هایی که می‌تواند در پیوند با استعداد علمی جوانان نخبه نه تنها به حل مشکلات مردم و کشور و برآوردن نیازهای اقتصادی کمک کند، بلکه توسعه کشور را وارد مداری جدید کرده و جهش در توسعه و موقعیت راهبردی کشور را موجب شود.

 

وی گفت: اما آنچه تاکنون مانع اصلی حضور و ایفای نقش نخبگان در این عرصه‌ها بوده، غفلت و بی‌اعتنایی و بعضاً نبود درک و فهم راهبردی در مسئولان و کارگزاران و مهم‌تر از آن تعارض منافع ناشی از این حضور بوده که مثال روشن آن عدم استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تقویت و ارتقای تولید داخلی است.

 

افشار ادامه داد: در حالی که توان علمی نخبگان علمی کشورمان برای ورود به فناوری‌های پیشرفته، بالا و ایفای نقش در آن اثبات شده است، اما منطق سوداگرایانه حاکم بر بخش‌های مهم اقتصادی، واردات را ترجیح داده و در حالی که شرایط ظالمانه تحریم و فشار اقتصادی به شدت مردم را به زحمت انداخته و رنج می‌دهد، همچنان این سنت سیئه و کج ادامه دارد. حال آنکه استفاده از توان علمی جوانان نخبه در صنعت دفاعی کشور موجب به دست آوردن رکوردهای جهانی و افتخارات بزرگ شده است، صنعت خودرویی یا لوازم خانگی همچنان به واردات یا ساخت محصولات بدون کیفیت و آن هم با قیمت‌های گزاف و فاقد منطق اقتصادی مشغول بوده و هزینه آن را هم از جیب مردم تأمین می‌کند؛ بنابراین می‌توان به دور از تعارف سومین عامل نخبه‌گریزی و خیانت به نخبگان کشور را جریان سوداگرایانه حاکم بر صنعت و تولید کشور دانست که با گرفتن میدان از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان یا غفلت از توان آنها، خواسته یا ناخواسته با بیگانگان و عناصر خودباخته و خائن همسو و همگرا شده و ادامه وابستگی به بیگانه را هموار می‌سازد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک