آخرین اخبار

29. شهريور 1400 - 10:02   |   کد مطلب: 10045
هیات رئیسه شورای دهدشت در حالی مشخص شد که یک عضو شورا نیز انصراف داد.

فعالیت ششمین دوره شوراهای اسلامی در شهر دهدشت، با کش و قوس های فراوان، سرانجام در تاریخ ۱۶ شهریورماه، با حضور ۶ عضو آغاز به کار کرد.

در حالی آیین تحلیف اعضای شورای ششم با حضور امام جمعه، فرماندار و ۶ عضو منتخب در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد که اعضای شورای شهر در برابر قران کریم سوگند یاد کرده و نیز متعهد شدند که با تکیه بر شرف انسانی خویش در حفظ مهارت، انجام هر چه بهتر وظایفشان در خدمت به مردم کوشا باشند،اگرچه اعضای شورای شهر همچنین متعهد شدند تا مادامی که در شورای شهر عضو هستند در پیشرفت امور و شهرداری اهتمام ورزند.

بنابراین تصمیم بر این شد که عضو هفتم شورای شهر ششم تا زمان تعیین تکلیف از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در جلسات حضور نخواهد داشت.

حال بعد از گذشت ۲ هفته از آغاز به کار شورای ششم دهدشت، اما هنوز بر سر تعیین هیئت رئیسه به تفاهم نرسیده بودند که زمزه هایی از انصراف یکی از اعضای شورای شهر شنیده می شد.

هرچند بر اساس اطلاعات به دست آمده نیز "طاهر پاداش "که با ۶۳۰۶ رای، نفر سوم شورای شهر دهدشت شده بود، انصراف خود را از ادامه حضور در این شورا نیز اعلام کرده است که با این تفاسیر هم با انصراف طاهر پاداش اوضاع شورای ششم شهر دهدشت پیچیده تر از قبل شده است.

بنابراین فرماندار کهگیلویه امروز در تجمع کارگران شهرداری با بیان اینکه برخی اعضای شورای شهر مایه نا امیدی و بروز مشکلات هستند، گفت: برخی از اعضای شورای شهر به رأی مردم خیانت می‌کنند.

دارا کریمی نژاد با بیان اینکه اعضایی از شورا اختیار از خود نداشته و در جلسات بدون نظر پدر، طایفه و برادر قدرت تصمیم‌گیری ندارد، افزود: به خاطر خودخواهی برخی اعضای شورا انتخاب شهردار به تعلل افتاده است.

وی تصریح کرد: شورای شهر با رای مردم آمدند از خود اختیار تصمیم ندارند پدر برادر و طایفه برایش تصمیم می گیرد هیچ قدرتی در جلسه ندارد به بلوغ سیاسی اجتماعی فرهنگی نرسیده شورای جدید دچار ترک فعل‌اند این تجمعات و اعتراضات نا امیدی از شورای شهر است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه گفت: در صورتی که این اعضای شورا تکلیف خود را تعیین نکنند به مردم معرفی خواهند شد.

گفتنی است؛ بعد اولتیماتوم امروز فرماندار در بین کارگران، اعضای شورای شهر نیز هیات ریسه خود را انتخاب کردند.

محمد آرانپور به عنوان رئیس شورا؛مصطفی پارسایی نایب رئیس شورا؛ فروغی خزانه‌دار؛ دیدار هم نماینده شورای عالی استان؛ ایمان داورپناه خزانه‌دار شورا و احسان تابش نژاد به عنوان سرپرست شهرداری نیز معرفی شد.

پیش از این در جلسات متعددی که برگزار شد،اعضای شورای شهر برای انتخاب هیأت رئیسه و سرپرست شهرداری به نتیجه نرسیده بودند.

شهر دهدشت از آغاز فعالیت شوراها تاکنون، کارایی لازم را از منتخبان ندیده است و اکنون که این دوره با حاشیه آغاز و با انصراف یک عضو دارد ادامه پیدا می کند، معلوم نیست چه سرنوشتی برای شهر در آینده داشته باشد.

اما چیزی که تاکنون مشخص شده است حاشیه‌ها از متن پر رنگ تر شده و معلوم نیست در آینده این شورا در راه خدمت به مردم گام برخواهد داشت یا نه!!!.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک