آخرین اخبار

23. شهريور 1400 - 8:44   |   کد مطلب: 10034
فرماندار کهگیلویه با تاکید براینکه اجرای پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه از خواسته های بحق مردم است، خواستار تسریع در روند اجرای کار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ فرماندار کهگیلویه با همراهی جمعی از خبرنگاران و مدیران در بازدید از پروژه آب رسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام دیدن کردند و مشکلات این طرح  بررسی شد.

 سرپرست کارگاه این طرح در این دیدار با اشاره به  ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه گفت: یک هزار و ۴۰۰ تن لوله در دست اقدام است که در سه ماه آینده انجام خواهد شد.

 

ابراهیم پور محمدی با بیان اینکه اجرای این لوله ها پروژه به ۴۰ درصد پیشرفت دست خواهد یافت افزود: مشکلی که با آن مواجه هستیم تغییر نرخ پیمان بوده که با اصلاح قیمت ها، سازندگی برای این پروژه، آمادگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتیار جدید نیاز بوده که در حال حاظر در قالب این قرار داد امکان اجرا و پرداخت آن نیست.

 

فرماندار کهگیلویه در بازدید نیز گفت: با توجه به اهمیت این طرح، در سطح این شهرستانها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و فضای مجازی پر شده اینکه طرحی که از سال۹۶ آغاز شده ولی تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته سرنجام به کجا خواهد رسید.

 

دارا کریمی نژاد ابهامات کلی در این طرح را در حوزه بودجه عنوان کرد و افزود: اول پروژه ای به این بزرگی با وضعیت هزینه قطره چکانی تزریق شده و پیش رفته است که اگر به همین وضعیت طرح پیش رفته،  حق آبه ما از بین می رود. 

---

مقام ارشد اجرایی شهرستان ادامه داد: اگر این طرح اجرایی شود، هم مهاجرت کم شده و به تبع آن مهاجرت معکوس رخ خواهد داد که اشتغال‌زایی و امید افرینی از دیگر مواهیب این طرح است. 

 

کریمی نژاد بیان داشت: مسولان استانی و نماینده شهرستان‌های کهگیلویه،چرام، لنده و بهمئی در مجلس کارگروهی تشکیل داده و این پروژه را از این حالت بودجه قطره چکانی خارج کرده که دیگر درنگ برای این طرح جایز نیست.

 

وی گفت: مسولان از این پروژه سرکشی کرده و معلوم شود چه کسانی فتیله بودجه این طرح را پایین می کشند. این آب حق ابه شهروندان بوده و ابهامات باید رفع شوند.

 

این مسئول در ادامه گفت: استاندار، فرماند آینده، نماینده مجلس با پیگیری ها، در جهت پیش رفت پروژه گام برداشته که در یک سال آینده تعیین تکلیف شود.

 

کریمی نژاد در پایان عنوان کرد: عدم اجرای بموقع این پروژه ها با توجه به مسائلی که کارشناسان مطرح می کنند قابل حل بوده و امید است که با یک همت استانی و کشوری بتوانیم بودجه مورد نیاز را برای این طرح در نظر گرفته و به یکی از خواسته های بحق مردم این منطقه جامه عمل بپوشانیم.

 

                 

 

دانلود

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک