آخرین اخبار

12. شهريور 1400 - 20:17   |   کد مطلب: 10022
خشکسالی امسال بیش از هر زمان دیگر کشاورزان شهرستان کهگیلویه، بخش دیشموک را مورد هجمه قرار داده و خسارات زیادی به باغداران انار در دیشموک وارد ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛  خشکسالی امسال بیش از هر زمان دیگر کشاورزان شهرستان کهگیلویه، بخش دیشموک را مورد هجمه خود قرار داده و خسارات زیادی به آنها وارد ساخته است.

 

در همین خصوص یکی از باغداران روستای رودایک دیشموک در رابطه با خشکسالی و نابودی درختان انار این بخش گفت: نبود آب علاوه بر این که روند افزایش تولید محصولات کشاورزی در این منطقه را کاهش داده، اراضی باغی این روستا را تیز در معرض نابودی قرار داده است.

 

وی افزود: عدم رسیدگی مسئولان به مسئله تامین آب زمین های کشاورزی سبب خسارت به بیش از ۵۰ هکتار از درختان انار این منطقه شده است.

 

باغدار دیگری گفت: سالانه بیش از یک تن انار، از این باغ برداشت می شد، اما امسال به دلیل بی آبی محصول کامل از بین رفته و قابل برداشت نیست .

 

وی، بحث آب باغ‌های انار دیشموک را یک مسئله با اهمیت عنوان و افزود: از مسئولان جهاد کشاورزی خواهشمندیم به داد باغداران میوه انار دیشموک، برسند.

 

دیگر باغدار این روستا گفت: درختان انار بر اثر بی ابی خشک شدند و اگر رودخانه لایه روبی شود، کشت برنج در روستا بالا رفته، باغ‌های انار این روستا نیز احیا خواهد شد.

 

وی افزود: اگر مسئولان جهاد کشاورزی جهت باغ‌هایی که از بستر رودخانه فاصله دارند همکاری لازم را انجام دهند تا به آبیاری قطره ای تجهیز شوند این مشکل برطرف خواهد شد.

 

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز در این خصوص گفت:کارشناسان حوزه زیربنایی مدیریت به منطقه اعزام خواهند شد، و از نزدیک عرصه را بازدید خواهند کرد.

 

حکمت الله نریمانی افزود: بعد از بررسی ها، در این رابطه هرگونه مساعدتی که لازم باشد جهت آبیاری باغ‌ها، این نهاد از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک