آخرین اخبار

7. شهريور 1400 - 14:23   |   کد مطلب: 10015
سرپرست اداره استاندارد شهرستان کهگیلویه از معدوم سازی و امحا بیش از ۱۰ هزار قلم کالای غیراستاندارد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل کهگیلویه سرپرست اداره استاندارد کهگیلویه در حاشیه معدوم سازی اقلام غیراستاندارد این شهرستان گفت: بیش از ۱۰ هزارو۹۴۵ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری شامل انواع نوشیدنی ها، پوشک بچه به صورت فله ای،جعبه مقوایی، پفک ... در بازرسی‌های این اداره از سطح شهر بازار جمع آوری شد.

الهام شهبازی پورافزود: در رصد و بازرسی‌های طرح طاها از سطح بازار شهرستان این کالاها به دلیل کیفیت پایین تر از حد استاندارد، جعل علامت استاندارد یا نداشتن پروانه معتبر و کاربرد علامت استاندارد، امحا و معدوم شدند.

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از مصرف کننده، بازرسی از واحدهای صنفی فعال در سطح شهرستان از نظر داشتن علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی استعلام محصول و تاریخ تولید و انقضای محصولات به صورت مستمر و ماهیانه انجام می شود.

شهباز پور با توصیه به شهروندان ادامه داد: مردم موقع خرید کالا به نشان استاندارد و تاریخ انقضاء توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند.

وی در خصوص اطلاع از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد کالاها نیز گفت: شهروندان می‌توانند کد رهگیری ده رقمی نوشته شده در زیر علامت استاندارد را به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و اطلاعات درخواستی را مشاهده کنند و در صورت جعلی بودن علامت استاندارد مراتب را به اداره استاندارد گزارش دهند.

تصاویر تکمیلی:

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک