آخرین اخبار

7. شهريور 1400 - 9:18   |   کد مطلب: 10014
همزمان با هفته دولت انجام شد؛
عشایر پادوک از آب شرب پایدار بهرمند می شوند
به مناسبت هفته دولت و با تلاش ها و پیگیری های نماینده کهگیلویه بزرگ رویای ۴۰ ساله ابرسانی پایدار به عشایر منطقه پادوک به واقعیت تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ، فرماندار و شورای تامین و مسئولان شهرستانی کلنگ زنی پروژه آب رسانی به عشایر زنگوایی در منطقه پادوک به نمایندگی از ۵ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال کلنک زنی شد.

 

 

 

در این آیین فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه عشایر زنگوای پادوک کنار جاده اصلی در مسیر دهدشت گچسارا قرار گرفته، گفت: این عشایر تاکنون، امکان استفاده از آب شرب پایدار را نداشته و سهمی از بی‌شمار برق تولیدی این ابر نیروگاه برقی خاورمیانه بی بهره بوده است.

 

 

 

دارا کریمی نژاد به مهمترین اقدام برای خدمات رسانی به عشایر این منطقه اشاره و افزود: احداث پروژه های تامین آب عشایری می تواند مشکلات آبرسانی به این بخش از جامعه را برطرف کند.

 

 

 

وی مرزبندی پادوک را خط الرأس بهبهان از کوه خاییز و خط القعر گچساران با رودخانه خیرآباد اعلام و عنوان کرد: این پروژه هیچ گونه معارضی نداشته و تلاش برای تسریع در اجرای عملیات فروگزار نخواهد شد.

 

 

 

 عالی ترین مقام اجرایی کهگیلویه در ادامه گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۷۰ خانوار عشایری در منطقه پادوک از نعمت آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

 

 

 

کریمی‌نژاد به اعتیار ۴ میلیارد تومانی این پروژه اشاره و تصریح کرد: انتطار داریم با توجه به حساسیتی که نماینده کهگیلویه دارند هم عشایر منطقه را دریافته و نیز سیکل ترکیبی پیگیری شود تا از این وضعیت در بلاتکلیفی در آمده و با افتتاح آن رونق در شهرستان ایجاد شود.

 

 

 

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس نیز عشایر این منطقه را از افتخارات کهگیلویه خواند و گفت: تاکنون آنها عشایر بودن خود را حفظ کرده و از محدود مناطقی است که تنها اسم عشایر را با خود یدک نمی‌کشد.

 

 

 

حجت الاسلام محمد موحد افزود: مردم زنگوا در یک جهاد به تمام معنا به گونه‌ای تلاش کردند تا نان حلال به دست آورند ما هم با همه توان برای حل مشکل این عزیزان پیگیر هستیم.

 

 

 

وی اجرای آبرسانی را خواسته به حق عشایر زنگوا دانست و گفت: تا تحقق کامل پروژه تلاش‌ها ادامه خواهد یافت.

 

 

 

موحد تصریح کرد: حقوق این عزیزان به گردن همه مسیولان و دست اندرکاران بوده و همه ما باید دست به دست هم داده و سعی در حل مشکل انها داشته باشیم.

 

 

 

وی با اشاره به پیگری های نمایندگان سابق و کنونی در مجلس در خصوص ابرسانی به این مناطق عنوان کرد: این پروژه نه متعلق به موحد ، فرماندار و نه هیچ کس دیگه ای است، متعلق به جمهوری اسلامی ، نظام و دولت و از خواسته های بحق مردم است.

 

 

 

تصاویر تکمیلی:

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک