آخرین اخبار

23. خرداد 1402 - 21:49   |   کد مطلب: 11208
کافی است این‌روز‌ها در سطح تاریخی شهر دهدشت یا همان سرز مین بلاد شاپور قدم بزنید تا از نزدیک شاهد جولان انواع زباله ها در جداول شهری و نبود یک مدیریت واحد شهری باشید.

شهر دهدشت یا همان سرزمین گمشده بلادشاپور،شهر شناخته شده ای در میان گردشگران و تاریخ نویسان است، اما امروز غافل شدن از این پتانسیل و حواشی های بوجود آمده میان شهرداری و شورای این شهر باعث شده که بسیاری از کوچکترین اقدامات شهری در این سرزمین تاریخی به حاشیه رانده شود.

به عنوان مثال جداول هدایت کننده ابهای سطحی شهری امروز پناهگاه امنی برای زباله شده‌ و بوی حاصل از این دپوی زباله ها هم ساکنان این خیابان‌ها و هم عابران پیاده را آزار می‌دهد. 

متاسفانه وقتی در سطح شهر قدم می‌زنید با انباشته شدن زباله ها در نقاطی از شهر رو به رو میشوید که بو‌ی تعفن آن باعث آزار بسیاری از شهروندان و رهگذران شده است.

رسیدگی به وضعیت شهر یکی از وظایف ذاتی شهرداری است، که متاسفانه با حواشی ایجاد شده میان شهرداری شورای شهر دهدشت و رها کردن این شهر بعد از گذشت چهار ماه بدون شهردار، همچنان با سرپرست روزگار می‌گذراند.

سیستم واگذاری خدمات شهرداری به صورت حجمی و سپردن آن به دست پیمانکاران باعث شده که هیچگونه نظارتی بر خدمات آنها جهت پاکیزه نگه‌داشتن شهر صورت نگیرد در صورتی که اگر هر گونه قصور و کم‌کاری از طرف پیمانکار صورت گیرد باید برخورد لازم در این زمینه حکم فرما باشد.

پس میطلبد شورای شهر و شهردار در خدمت‌رسانی به شهروندان همت کنند تا رضایت مردم جلب شود؛ شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه چند سالی است که در سایه ناکارآمدی شورای شهر حال روز خوبی ندارد و در ۲ سال گذشته با ورود شورای ششم این شهر شاهد یک شهردار معزول و ۳ سرپرست بوده ایم که یکی از آفت‌های مدیریت شهری تغییرات متعدد و بازی‌های سیاسی است که اگر شوراها بخواهند مسیر موفقی را طی کنند حتما باید از سیاسی کاری دور شود و به فکر علاج درد‌های این شهر باشند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک