آخرین اخبار

13. مرداد 1401 - 21:56   |   کد مطلب: 10793
به مناسبت گرامیداشت شهادت حضرت قاسم ابن الحسن (ع) و با حضور نوجوانان عاشورایی سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد.

تجمع بزرگ «احلی من العسل» به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و فرهنگ ولایت پذیری حضرت قاسم ابن الحسن (ع) نوجوان دشت کربلا با حضور پرشور نوجوانان و دانش‌آموزان حسینی در حسینه ثارالله دهدشت برگزار شد.

 

جوانان و نوجوانان شهر دهدشت به یاد مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان و ایثار و از خودگذشتگی حضرت قاسم(ع) پس از دو سال دوری از اجتماعات باشکوه به دلیل شیوع ویروس کرونا گرد هم آمدند تا ثابت کنند در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضرند همچون نوجوان حضرت امام حسن مجتبی(ع) جان خود را فدای اسلام کنند.

 

 

با وجود تعطیلی مدارس، حضور پرشور و هماهنگ دانش‌آموزان صحنه‌های زیبایی از عشق به امامت و ولایت را به نمایش گذاشته ، و جوانان و نوجوانان  عزادار  در این سوگواره به سینه زنی و مداحی پرداختند و به یاد حضرت قاسم ابن الحسن(ع) عزاداری کردند.

 

 

حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی ابن امیرالمومنین (ع) در سال ۴۷ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در سن دو سالگی پدر گرامی‌اش امام حسن مجتبی(ع) را از دست داد و یتیم شد، از آن پس تا هنگام شهادت در دامان پر عطوفت عموی ارجمند خود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرورش یافت.

 

 

حضرت قاسم در واقعه عاشورا و به هنگام شهادت در سن سیزده و یا چهارده ساله و به حد بلوغ نرسیده بود.

 

 

حضرت قاسم به اتفاق مادر و برادران و خواهران همراه عموی بزرگوارش امام حسین(ع) به کربلا آمد و به حق در خدمت عمو بود و به وظیفه خود به خوبی عمل کرد.

 

تصاویر تکمیلی؛

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک