آخرین اخبار

8. مرداد 1401 - 15:20   |   کد مطلب: 10783
جای جای کهگیلویه وبویراحمد را که بنگرید آماده برای سوگ امامی اسـت که رشادت هایش در دشت کربلا روایت ایثار و از خود گذشتی است.

کوچه و خیابان ها رخت عزا بر تن کردند و باز شهر رنگ غم به خود گرفته و گوشه و کنار استان کهگیلویه و بویراحمد به خیمه عزا تبدیل شده است.

 

امسال نیز فرصتی دست داد که برای تجدید میثاق با مکتب خاندان اهل بیت ع عاشقان حسینی هم مثل هر سال دست بکار شدند و بیرق های عزا برپا کنند.

 

در استان کهگیلویه وبویراحمد هم پرچم عزای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین (ع) بر زمین نمانده است و مکان های برپایی عزاداری حسینی مهیای پذیرای عزاداران شدند.

 

محرم امسال هم حکایت باز کردن گره هایی است که ملتمسین به خاندان عصمت و طهارت در زیر پرچم ابا عبدالله حسین (ع) دست به آستان حق می سایند تا گره های زندگی آنها باز شود.

 

 

---

عاشقان و دلدادگانی که با همان شور و شعور حسینی، عزاداری سرور و سالار شهیدان را به درب های خانه های خود آوردند و با برافراشتن پرچم های عزا خانه های خود به حسینه تبدیل می کنند و در این ماتم با حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و حضرت بقیت الله عج سهیم می شوند.

 

با توجه به اهمیت برپایی مراسم عزای حسینی حسینه های، تکایا، بقا متبرکه و مساجد آماده پذیرای هیئات مذهبی شده است.

 

عاشقان حسینی در استان با برافراشتن خیمه های عزا اعلام می دارند که راه حسین ادامه دارد و پرچم عاشورا دست به دست و نسل به نسل برافراشته خواهد ماند.

 

 

 

تصاویر تکمیلی:

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک