آخرین اخبار

9. فروردين 1401 - 19:07   |   کد مطلب: 10466
اظهار نظر "ژاله صامتی" داور برنامه عصر جدید در خصوص تغییر لهجه جوان روستایی لرزبان واکنش های منفی کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

دو شب پیش در برنامه عصر_جدید نوجوانی ساده دل روستایی از اهالی روستاهای کازرون استان فارس حاضر شد و ترانه ای زیبا با لهجه لری خواند که مورد استقبال تماشاگران واقع شد به گونه ای که کارن همایونفر که از اساتید موسیقی ایران است با رای سفید خود از این نوجوان لر چوپان تمجید کرد.

نوجوانی که به گفته خو نه موبایل دارد و نه در خانه شان تلویزیونی! و بدون پشتوانه مالی به تهران آمد و اجرایی زیبا انجام داد، البته که رد شدن این جوان چیز مهمی نبود برای او نبود.

---



اما نکته تاسف آور این ماجرا رای قرمز  "ژاله صامتی" به او و صحبت های بعد از رای بود! (هرچند رای قرمز برای این جوان اهمیتی نداشت) اما این خانم با زبان بی زبانی به این نوجوان می گفت تو بی کلاسی! تو لهجه داری؟! تهران میای لهجه ات را عوض کن...!

این موضوع با واکنش های زیادی در فضای مجازی همراه بود و به گونه ای این رفتار داور عصر جدید مورد نکوهش کاربران قرار گرفت.

 

کاربری اینگونه نوشت: "خانم صامتی چه کسی گفته لهجه اصیلی که کاملا فارسی است لهجه بی کلاسی است ولهجه و گویشی که در تهران بکار می برند و نود درصدش کلمات انگلیسی است باکلاس... واقعا دیدگاه شما باعث تاسف است..."



کاربر دیگری نوشت: "خانم صامتی عزیز درسته شما در زمینه موسیقی سر رشته ندارید ولی به عنوان یک انسان معمولی هم نمیدانید آهنگ محلی را باید بالهجه ی محلی خواند؟ بیسوادی در چه حد؟"

دیگر کاربر شبکه های اجتماعی در واکنش به این رفتار با تیتر کردن "توهین ممنوع" گفت: "من به شخصه برای تحقیر خانم صامتی دست به عمل نشدم، بلکه حمله ی تحقیر امیز ایشون که اشاره به پشت کوه امدن را به بیننده تلقین میکرد را توهین بزرگ و نهایتِ بیسوادی و نبودن نظارت در صدا و سیما میدانم،"

چه خوب میگفت استاد مرحوم محمد بهمن بیگی که آری من از پشت کوه آمده ام چه میدانستم این ور کوه بایدبرای خوب دیده شدن، دیگری را بد نشان داد

ترجیح می دهم به پشت کوه برگردم وتنها دغدغه ام سالم بازگرداندن گوسفندان از دست گرگها باشد تا اینکه اینور کوه باشم و گرگ وار انسانیت را بدرم !

افتخار ما لهجه ی ماو اصالت ماست.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک