آخرین اخبار

19. اسفند 1400 - 6:37   |   کد مطلب: 10378
سرپرست فرمانداری کهگیلویه: لوله گذاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ سرپرست فرمانداری کهگیلویه در بازدید از طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستانهای کهگیلویه ، چرام و لنده از سد کوثر با اشاره به اهمیت تامین آب شرب مورد نیاز مردم گفت : با توجه به شرایط کم آبی خصوصا در مناطق گرمسیری و همجواری شهرستان های کهگیلویه ، چرام و لنده با دو سد مارون و کوثر ، سال ۹۶ کار آبرسانی از سد کوثر به این شهرستان ها آغاز شد .

سید عبدالعزیز موسوی افزود : این طرح قرار بود که ۳۶ ماهه به بهره برداری برسد که پس از گذشت بیش از ۴سال هنوز قطعه نخست این طرح تکمیل نشده است .

وی گفت : با توجه به اینکه این طرح با هدف تامین آب شرب ۴ شهر دهدشت ، سوق ، چرام و لنده و بیش از ۳۰۰ روستای مسیر در حال اجرا است ، جمعیتی بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند میشوند .

موسوی با گلایه از روند کند اجرای این طرح ، تاکید کرد : با توجه به ظرفیت و توان بالای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انتظار میرود عملیات اجرایی این طرح شتاب بیشتری بگیرد تا مردم از برکات آن بهره مند شوند .

سرپرست فرمانداری کهگیلویه ادامه داد : تا پایان سال ۱۴۰۱قطعه اول که شامل انتقال آب از سد کوثر تا شهر دهدشت تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید .

 

علیرضا طاهری بخشدار مرکزی کهگیلویه هم به مزایای اجرای این طرح برای مردم اشاره کرد و گفت : تامین آب شرب سالم و پایدار برای مردم در شهرها و روستاهای هدف ، تامین آب مورد نیاز صنعت و توسعه روستاها و تشویق مردم به مهاجرت معکوس از مهمترین مزایای اجرای این طرح آبرسانی است .

 

رئیس اداره امور آب کهگیلویه هم گفت : این طرح شامل سه قطعه است که قطعه اول شامل ۲۸ کیلومتر خط انتقال تا شهر دهدشت ، ۵مخزن ذخیره آب و ۳ایستگاه پمپاژ است و تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری میرسد .

سید هادی خاضعی افزود : قطر لوله های خط انتقال در ابعاد هزار میلیمتر و نهصد میلیمتر است که با توجه به حساسیت و اهمیت قطعه اول ، پس از پایان این قطعه ، مراحل آبرسانی در قطعات دوم و سوم که آبرسانی به چرام و لنده است نیز اجرا میشود .

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک