آخرین اخبار

20. مرداد 1396 - 2:30   |   کد مطلب: 8225
گزارش ويژه از برگزاري يك اردوي جهادي در مناطق روستايي ديشموك
مساعدت جهادي بسيجيان به محرومان روستاهاي ديشموك/ بسيج فريادرس نداي محرومان+تصاوير
گروه فرهنگي جهادي بسيج ناحيه كهگيلويه در يك دوره اردوي هفت روزه گامي عظيمي در جهت محروميت زدايي از مناطق روستايي ديشموك، برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،       گروه فرهنگي جهادي بسيج ناحيه كهگيلويه  در  يك دوره اردوي هفت روزه گامي عظيمي در جهت محروميت زدايي از مناطق روستايي ديشموك، برداشته است.

بسيجيان گروه فرهنگي جهادي سپاه ناحيه كهگيلويه در قالب تيم 70 نفره در مدت بيش از يك هفته اردوي در جهت محروميت زدايي از دل مناطق مظلوم ديشموك، فعاليت كردند.

سروان خاضع مسئول اين گروه جهادي در گفتگو با خبرنگار  با بيان اينكه، هدف ما خدمت به مردم فقير و نيازمند مناطق محروم است، تصريح كرد:  بعد از شناسايي، به همراه بسيجيان اقدام به ساخت يك واحد ساختمان براي خانواده بي سرپرستي در روستاي محروم لاوه پاتل ديشموك ، كرديم.

وي افزود:‌ در كنار اين كار عمراني، تيم هاي دندانپزشكي، دامپزشكي و حتي گروه فرهنگي بانوان و آقايان از ناحيه بسيج كهگيلويه در روستاها در حال خدمات رساني هستند.

به گزارش خبرنگار ، تيم بسيجيان گروه جهادي رهروان ولايت حوزه حضرت رسول(ص) دهدشت در مدت اين اردو، با تيمي كامل در قالب تيم هاي عمراني، دندانپزشكي، فرهنگي و دامپزشكي به مناطق روستايي ديشموك عزيمت كردند.

از نوجوانان و جوانان بسيجي كه در كار ساخت ساختمان اين گروه جهادي را همرامي مي كردند گرفته تا فرمانده حوزه حضرت رسول(ص) دهدشت و مسئول بسيج سازندگي سپاه كهگيلويه كه خود گام به گام بسيجيان در حال خدمت به مردم بوده اند.

يكي از بسيجيان در گفتگو با خبرنگار گفت: از اينكه در اين كار خير كمك به نيازمندان؛ سهيم هستم، خدا را شاكرم و اميدوارم بتوانم همراه با دوستانم گامي در جهت خدمت به فقرا و رفع محروميت برداشته باشيم.

وي افزود: بسيجيان در اين اردوي جهادي با صفا و صميميت در كنار هم بدون مزد و منت از تفريح در كنار خانواده خويش گذشته و هدفمان جلب رضايت خداوند است.

در كنار گروه جهادي كه در حال ساخت ساختمان براي يك خانواده بي سرپرست هستند، تيم دندانپزشكي هم به يكي از اساسي ترين مشكلات مناطق روستايي كه ارائه خدمات دندانپزشكي است، مي پردازد.

پزشك دندانپزشكي گروه جهادي بسيج رهروان ولايت كهگيلويه در گفتگو با خبرنگار اظهار كرد: براي رضاي خدا در اين چند روز با گروه جهادي همراه شديم تا در بحث كشيدن دندان، جرم گيري و حتي در برخي مواقع نياز، امكان پركردن دندان اهالي روستا را انجام دهيم.

خانم دكتر دندانپزشك ، پوسيدگي دندان ناشي از عدم رعايت بهداشت دهان و دندان را از مهمترين مشكلات بهداشت و دهان و دندان اهالي روستاهاي تابعه ديشموك عنوان و خاطرنشان كرد: اگر اهالي روستا اقدام به زدن مسواك كرده و بهداشت دهان و دندان را رعايت كنند، دچار پوسيدگي دندان نمي شوند.

وي، نياز اساسي منطقه به دريافت خدمات دندانپزشكي را مورد نياز بيان كرد.

همچنين در روستاهاي تابعه ديشموك كار دامپزشكي هم توسط اين تيم كامل شده و مجرب بسيج كهگيلويه انجام شد و نتيجه آن اين بوده كه دامt  و طيور اهالي روستا توسط دكتر دامپزشكي مورد ويزيت قرار گرفته و حتي در صورت نياز معالجه صورت مي گرفت.

نكته بسيار جالب از صحبتهاي دكتر دامپزشكي در مصاحبه با خبرنگار، اين بود كه عرض كرد اين خدمات توسط گروه جهادي بسيج يك وظيفه است و هيچ وقت منتي بر مردم محروم ندارند.

بسيجيان گروه جهادي رهروان ولايت دهدشت ديدار باخانواده هاي شهدا، برگزاري مراسم دعا و اقامه نماز جماعت در روستاها را هم در دستور كار خود داشتند.

اما فعاليت جهادي فرهنگي بسيجيان كهگيلويه در مناطق محروم ديشموك به اينجا ختم نشد و بانوان پاسدار و بسيجي حوزه حضرت زهرا (س) دهدشت هم براي بانوان روستاهاي تابعه ديشموك اقدام به برگزاري كلاسهاي مختلف كرده و آموزش هاي مورد نياز را به بانوان ارائه مي دادند.

در پايان مردم روستاهاي تابعه ديشموك ضمن تقدير از خدمات ارائه شده توسط بسيجيان كهگيلويه، اظهار كردند: در اين چند روز خوشبختانه توسط بسيجيان خدمات زيادي به مناطق ما ارائه شد.

يكي از اهالي روستا در اين رابطه اظهار كرد: هميشه بسيج و سپاه فرياد رس صداي محرومان است و اينها هستند كه صدر انقلاب تاكنون الحمدالله در جهت زدودن چهره محروميت گام هاي عظيمي در اقصي نقاط كشور و به ويژه ديشموك، برداشتند.

 

گزارش و عكس از وحيد آهنگ

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک