آخرین اخبار

9. تير 1396 - 22:15   |   کد مطلب: 8081
مردم روستاهای بنه کلو، ریزک، چندار، سربس علیاء، روی رش ، سرگچ علیا و سفلی و سربس سفلی که همچنان از راه ارتباطی مناسب محروم هستند، امیدشان به آینده زنده و نگاهشان برای اقدام مسئولان دولت تدبیر و امید، نظاره‌گر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،  مردم روستاهای بنه کلو، ریزک، چندار، سربس علیاء، روی رش ، سرگچ علیا و سفلی و  سربس سفلی که همچنان از راه ارتباطی مناسب محروم هستند، امیدشان به آینده زنده و نگاهشان برای اقدام مسئولان دولت تدبیر و امید، نظاره‌گر است.

به دلیل راه ارتباطی ناهموار روستای سرگچ و معلق ماندن احداث سد بالیاب ما را برآن داشت تا برای تهیه گزارش و پیگیری وضعیت، به روستای سرگچ عزیمت کردیم.

به منطقه محروم از امکانات سرگچ سفر کرده و اقدامی در جهت تسهیل راه ارتباطی بلکه احداث سد بالیاب مشاهده نشده است.

 

روستای سرگچ ؛ منطقه ای که در طی این سالها بارها گزارشاتی از سوی رسانه های ملی و محلی به سراسر کشور مخابره شد ولی همچنان نگاه مسئولان متولی به این روستای محروم؛ متمرکز نشده است.

بزرگترین مشکل روستای سرگچ دیشموک، عدم برخورداری از مسیر ارتباطی مناسب است که مردم این منطقه همچنان از این مسئله، رنج های فراوان می برند.

 

هر چند در طول همین سالها از سوی بسیج و سپاه و خیران و نیکوکارن بصورت مستمر مساعدت های خیرخواهانه ای به این روستا شده و هلال احمر کهگیلویه هم نگاهش را به دلیل عمق محرومیت، پنهان نکرد و توجه داشته است.

 

 منتها متاسفانه عمق محرومیت در این روستا و عدم توجه ویژه مسئولان، مردم را در رنج و سختی نگه داشته است.

مردم روستای سرگچ با یک شهید به نام شهید فرج الله پرچی"شهید ارتش" همچنان از مشکلاتی از جمله نبود راه ارتباطی مناسب رنج برده و به با وجود یک رودخانه پر از آب و نبود پل ارتباطی، در زمستان از ارتباط با دیشموک محروم و این مسیر در فصل زمستان مسدود می باشد.

بارها مسئولان شهرستانی، استانی و حتی در سطح ملی به این روستا عزیمت کرده ولی نه برای حل مشکلات مردم بلکه برای یک طرح و پروژه ملی و با اهمیت به نام سد بالیاب، سالها طول کشید تا بالاخره انتقال این سد از خوزستان برای استان کهگیلویه و بویراحمد تغییرنام یافته و راه اندازی این سد برای کهگیلویه و دیشموک، وعده تحقق در آینده نزدیک گرفته است.

 

اما باز هم متاسفانه مدتی طولانی است که خبری از سد بالیاب هم نیست و همه اینها فقط در حد "حرف" و انجام مطالعات بوده است.

اهالی روستای سرگچ در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه، مسئولان توجه آنچنانی به منطقه ندارند، اظهار کردند: مسئولان سالهاست از راه اندازی سد بالیاب  گفتند ولی مدتهاست که هیچ اقدامی نمی بینیم و برای ما انگار همه اینها فقط در حد یک شایعه بوده است.

به گزارش خبرنگار به نقل از یک منبع آگاه، اجرای سد بالیاب تا سالهای طولانی آینده طول می کشد، تاکنون به این دلیل که سد بالیاب راه اندازی می شود و محل سکونت مردم ساماندهی خواهد شد، امیدی بود ولی حالا که خبری از سد بالیاب نیست، لطفا حداقل فکری به حال  مسیر ارتباطی این روستاها به ویژه روستای محروم سرگچ شود.

 

مسیر ارتباطی دیشموک به سرگچ از کنار بیش از 6روستای محروم از جمله بنه کلو، ریزک، چندار، سربس علیاء، روی رش ، سرگچ علیا و سفلی و  سربس سفلی می گذرد و نیاز توجه جدی مسئولان است.

 

یکی از اهالی ساکن در روستای سرگچ با بیان اینکه، در این روستا قریب 80خانوار سکونت دارند، متذکر شد: قریب 40خانوار این روستا تقیربا از جوار گلزار شهید پرچی به بعد، از آب شرب بصورت لوله کشی محروم هستند.

 

و کودکی از اهالی روستای سرگچ که آروزی او و تنها خواسته ا ش از خداوند این است که مسئولان مسیر ارتباطی روستای سرگچ را درست کنند.

همچنین این روستا محروم از خانه بهداشت و زیر نظر خانه بهداشت روستای چندار است که مردم خواهان توجه بهداشت بصورت مستقل و جدی تر هستند.

 

قریب  10 خانوار پراکنده ساکن در روستای سرگچ هم از نعمت برق همچنان محروم هستند.

 

مردم روستاهای بنه کلو، ریزک، چندار، سربس علیاء، روی رش ، سرگچ علیا و سفلی و  سربس سفلی که همچنان از راه ارتباطی مناسب محروم هستند، امیدشان به آینده زنده و نگاهشان برای اقدام مسئولان دولت تدبیر و امید، نظاره‌گر است.

گزارش و عکس از وحید آهنگ

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک