آخرین اخبار

21. فروردين 1395 - 13:30   |   کد مطلب: 5143
بازاریان دهدشت که محل کسب و کار آنها در بازار روز دهدشت واقع شده با تعطیلی مغازه های خود و تجمع جلو فرمانداری کهگیلویه به نرخ عوارض شهرداری اعتراض کردند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، بازاریان دهدشتی که از افزایش عوارض توسط شهرداری دهدشت به ستوه آمده بودند تمام مغازه های خود را بسته و جلوی فرمانداری کهگیلویه تجمع کردند و ضمن اعتراض به افزایش عوارض توسط شهرداری خواستار ملاقات با علی پوزش فرماندار کهگیلویه بودند.

 

دلیل این اعتصاب دسته جمعی، اعتراض به افزایش 750 درصدی نرخ عوارض شهرداری در سال 95 است.

یکی از این معترضین که در بازار شهر دهدشت میوه فروشی دارد در گفتگو با پایگاه خبری کهگیلویه با بیان اینکه ما در سال 1373 مبلغ 30 ملیون تومان را به حساب شهرداری واریز نمویم تا مکانی را جهت کسب درآمددر اختیار ما قرار دهد افزود: قرار شد که ماهیانه مبلغ ناچیزی را در قبال در اختیار قرار دادن ابزار رفاهی بازاریان به حساب شهرداری دهدشت واریز نماییم.

پایگاه خبری کهگیلویه
این کسبه تصریح کرد متاسفانه آن مبلغ ناچیز به یکباره چندین برابر شد و هیچ حق و حقوق و ابزار رفاهی برای بازاریان در نظر گرفته نشده است.

 

وی گفت: در سال گذشته قیمت عوارض به صورت ماهانه 60 هزارتومان برای مغازه های واقع در این بازار بود اما به یکباره ودر سال جدید به 450 هزارتومان افزایش یافته است.

پایگاه خبری کهگیلویه
 
اسماعیل یکی دیگر از بازاریان که کفش فروشی در بازار دهدشت دارد با اشاره به اینکه با ما بازاریان مانند مستاجرین عادی برخورد می شود گفت: محل بازار دهدشت در قبال این افزایش عوارض هیچ امکانات رفاهی ندارد و حتی فاقد سرویس بهداشتی است.

 

وی ادامه داد: این افزایش یکباره و ناگهانی بسیاری از کسبه را شوکه کرد به گونه ای که مشاهده می کنید با بستن مغازه و تجمع جلوی فرمانداری خواستار جلوگیری از این افزایش ناگهانی و بی سابقه عوارض شده اند.

پایگاه خبری کهگیلویه

این کسبه گفت: در شهر یاسوج عوارض بسیار پایین است و سالانه درصد بسیار کمی به عوارض بازاریان این شهر اضافه می شود و این در حالی است که در یاسوج مغازه ها را آماده در اختیار بازاریان قرار داده اند اما ما در شهر دهدشت خودمان مغازه ها را ساخته ایم.
 

پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه

بازاریان معتقد بودند که همین افزایش عوارض و به صرفه نبودن کار در دهدشت باعث افزایش مهاجرت بازاریان به شهر یاسوج شده است.
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه این بازاریان خواستار دیدار  فرماندار کهگیلویه جهت برطرف شدن مشکلات خود و ساماندهی بهتر بازار روز شهر دهدشت بودند که چند نفر از بازاریان به نمایندگی بقیه افراد به دیدار فرماندار کهگیلویه رفتند.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک