آخرین اخبار

13. دى 1394 - 14:12   |   کد مطلب: 4387
جمعه بازار شهر دهدشت در روز های بارانی به دلیل نداشتن امکانات کافی تعطیل می شود.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، صبح جمعه که فرا می رسد انبوهی از مردم و ماشین های فروش میوه و تره بار  در جمعه بازر دهدشت مشاهده می شوند که به خرید و فروش مشغولند.

 

اينجا مکاني است که مردم به آن جمعه بازار مي گويند. جمعه بازار که نه، بهتر است بگويم هرج و مرج بازار. هيچ کجايش به بازار شبيه نيست و جمعه هفته گذشته به دلیل باراش باران و وضعیت نامناسب محیطی تعطیل بوده است.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

بسیاری از مردم شهر دهدشت به دلیل تعطیلی روز جمعه اکثر خرید های خود را در این بازار انجام می دهند بازازی که تعطیلی یا بازبودن آن ارتباط مستقیم با وضعیت آب و هوایی دهدشت دارد و با بارش باران تعطیل است و این یعنی یک روز بدون درآمد برای بسیاری از قشر کم درآمد شهرستان کهگیلویه و البته خریدارانی هم که نمی توانند از محصولات این بازار استفاده کنند.

 

تنوع و پایین بودن نسبی قیمت ها از دیگر ویژگی های جمعه بازار محسوب می شود که باعث شده بخش زیادی از دهدشتی ها از آن استفاده کنند.

 

با این وجود جمعه بازاردهدشت از مشکلات و نقایص عدیده ای رنج می برد.

 

پس از بارش باران در شهر دهدشت سری به بازار جمعه شهر دهدشت زدیم تا از وضعیت این بازار گزارشی تهیه کنیم همین که به مکان بازار جمعه دهدشت رسیدیم با تصاویر بسیار جالبی رو به رو شدیم، نیمی از این بازار را آب گرفته بود و چند پسر بچه هم در این مکان مشغول آب بازی بودند و این شعر را «بیو که دهدشت شهر بندری وابیه» را می خواندند و انگار تو یکی از شهرهای بندری لب ساحل هستند.

 

پایگاه خبری کهگیلویهپایگاه خبری کهگیلویه

نکته جالب دیگری که در جمعه بازار دهدشت قابل مشاهده بود وجود زباله های زیاد که با بارش باران در کنار ساحل دریایی این بازار جمع شده بودند و این نشان از عدم نظافت کافی جمعه بازار و آلودگی محیط زیست در این مکان است.

پایگاه خبری کهگیلویهپایگاه خبری کهگیلویه

جمعه بازار شهر دهدشت که محل کسب و کار تعداد زیادی از مردم این شهر و روستاهای اطراف است هیچگونه امکانات رفاهی وجود ندارد.

 

برپایی سایبان در جمعه بازار دهدشت امری الزامی است، چرا که در فصل های گرم سال، گرمای طاقت فرسا و در فصل های سرد، بارش و سرما، موجب رنجش مردم و فروشندگان می شود.

 

نبود امکانات رفاهی از قبیل آب لوله کشی، برق و نبود سرویس بهداشتی از جمله مهم ترین مشکلات جمعه بازار دهدشت  است.

پایگاه خبری کهگیلویه

نکته جلب دیگر این جمعه بازار وجود دیواری در وسط آن است که این جمعه بازار را به دو نیمه تقسیم کرده است و به گفته یکی از فروشندگان نیمی از این مکان در مالکیت شهرداری دهدشت و نیمی دیگر در مالکیت اداره تامین اجتماعی شهرستان کهگیلویه است که البته در هر دو قسمت بازار فعال است و خرید و فروش محصولات مختلف انجام می شود.

پایگاه خبری کهگیلویه

می توان گفت مهمترین مشکل جمعه بازار دهدشت مدیریت ضعیف مسئولان و عدم ساماندهی فروشندگان است چرا که متأسفانه مسئولان مربوطه، مدیریت و نظارت خوبی بر جمعه بازار دهدشت ندارند؛ از این رو شاهد مشکلات زیادی از قبیل عدم نظافت کافی مکان جمعه بازار و آلودگی محیط زیست، و کمبود امکانات رفاهی در این مکان هستیم.

 

پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه امیدوار است، با توجه به ویژگی های جمعه بازار که منجر به استقبال خوب مردم از این مکان می شود، مسئولان مربوطه، گامی اساسی در راستای حلّ مشکلات جمعه بازار دهدشت بردارند.

گزارش و عکس: مجید آذربارگون

تصاویر تکمیلی: 
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک