آخرین اخبار

14. شهريور 1394 - 7:13   |   کد مطلب: 3236
جهادگرانی که تهران بزرگ را با آن همه امکانات کنار گذاشته و به روستاهای محروم سفر می‌کنند تا شاید خنده‌ای زیبا را بر لب کودکان محروم مشاهده کرده و از این کار برکات معنوی را ببرند.

  محمد دوست‌قرین مسئول گروه جهادی فرهنگی اعزامی به منطقه محروم دیشموک کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، اظهار کرد: در طول سه سال فعالیت‌های جهادی، فرهنگی بیش از 200 میلیون تومان اعتبار هزینه کردیم.

 

وی با اشاره به سه پروژه مهم عمرانی در روستاهای شهر دیشموک خبر داد و تصریح کرد: ساخت مدرسه در روستای سرگچ، ساخت مسجد در روستای سربیشه و طرح آبرسانی و لوله‌کشی به روستای موردراز با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان از اهم کارهای تابستان 94 در دیشموک بوده است.

 

وی، ساخت مسجد روستای سربیشه را با زیربنای 200 متر  از  طرح‌های مهم گروه فجر صادق دانست و خاطرنشان کرد: مسجد به‌زودی تکمیل و تحویل مردم روستا داده می‌شود.

وي، ساخت مدرسه‌ای در روستای سرگچ دیشموک را یکی دیگر طرح‌های تابستان 94 خواند و ابراز امیدواری کرد: ظرف مدت 15 روز آینده این مدرسه به‌بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه طرح آبرسانی و لوله‌کشی به روستای موردراز را یکی دیگر ازفعالیت‌های گروه خویش در سال94 عنوان و خاطرنشان کرد: در روزهای آینده این طرح هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مسئول گروه جهادی فرهنگی فجر صادق با بیان اینکه اردوهای جهادی علاوه بر محرومیت‌زدایی در مناطق محروم، باعث کسب برکات معنوی برای بچه‌های بسیجی هم می‌شود که این خود یکی از مهمترین ویژگی‌های فعالیت گروههای جهادی می‌باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: کمیته بهداشتی گروه بسیجیان فجر صادق با همراهی پزشک عمومی در مدت بیش از یک هفته، خدمات بهداشتی درمانی به مردم ارائه داده است.

 

وی از ویزیت رایگان مردم روستاهای سربیشه سخن گفت و متذکر شد: بیش از 400 نفر از افراد روستاهای سربیشه، ده‌تل سربیشه، باقله‌دان، لاوه‌پاتل، تنگ‌تی و دشتک از این خدمات بهره‌مند شدند و در زمان‌های بعدی در صورت فراهم شدن شرایط باز هم به این مناطق خدمت پزشکی ارائه داده می‌شود.

دوست‌قرین با بیان اینکه گروه فرهنگی فجر صادق فعالیت‌های فراوان فرهنگی خود را همپای جهادگران در عرصه عمرانی انجام می‌دهد، تصریح کرد: گروه فرهنگی فجر صادق کلاس‌های آموزشی شامل کلاس‌های درسی و آموزش معارف و احکام دینی  با تفکیک سن و مقطع در سطح نیاز افراد به آنان ارائه می‌دهد.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/06/13/13940613000416_PhotoL.jpg

جهادگرانی که تهران بزرگ را با آن همه امکانات کنار گذاشته و به روستاهای محروم سفر می‌کنند تا شاید خنده‌ای زیبا را بر لب کودکان محروم مشاهده کرده و از این کار برکات معنوی را ببرند.

مهدی تاجیک 17 ساله و کوچکترین عضو فعال عمرانی گروه جهادگران فجر صادق در گفتگو با كهگيلويه، از روزهای خوش و شیرین در کنار محرومان می‌گوید و اظهار می‌کند: بهترین لحظه زندگی من، هنگامی است که روستائیان محروم مناطق مختلف کشورم را با اندک کمک خویش شاد و مسرور می‌بینم.

و اما علیرضا پورمحمد، جهادگر بسیجی که در وقت کار و تلاش در هنگام بتن‌ریزی مسجد روستای سربیشه در کنار دوستان خویش دچار شکستگی از ناحیه سر می‌شود، بلافاصله به درمانگاه انتقال داده شده، بستری‌، درمان و از ناحیه پیشانی "بخیه" خورده و از دکتر توصیه استراحت می‌گیرد ولی بعد از مرخص شدن از دکتر در همان لحظه به سر کار و فعالیت مسجد روستا برمی‌گردد تا در کنار دیگر بسیجیان به حول و قوه الهی کار مسجد را هم تمام کنند.

نکته جالب اینجا که دوستان علیرضا وقتی از وی می‌خواهند که کار نکند و به استراحت بپردازد، قبول نمی‌کند و می‌گوید خوشحال هستم که کس دیگری از اعضای گروه دچار حادثه نشد و قرعه به نفع من افتاد.

و اما محمد دوست‌قرین مسئول گروه جهادی فجر صادق، بسیجی که به‌همراه خانواده با حضور دو فرزند کوچولوی خود در این اردوه‌ها همیشه و در همه حال حاضر است.

ریحانه یکسال و شش‌ماهه و علی 6 ساله دو فرزند مسئول گروه به‌همراه جهادگران در این اردوها شرکت می‌کنند تا علاوه بر آشنایی با این شرایط برای آمادگی کار و فعالیت جهادی در مناطق محروم و آشنایی با چنین فضایی را در آینده داشته باشند.

 

به گزارش كهگيلويه؛ به گفته بچه‌های اعضای گروه، حضور این دو باعث تقویت روحیه نشاط و شادابی بسیجیان جهادگر در سفرها می‌شود.

انتهای پیام:و/آ

***************

گزارش: آهنگ

***************

باتشكر از علي ياوري عكاس گروه جهادگر كه ما را در تهيه اين گزارش ياري نمود.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک