آخرین اخبار

9. مرداد 1394 - 19:01   |   کد مطلب: 2757
امام جمعه سرفاریاب گفت:دشمنی ما با آمریکا پایان یافتنی نیست وشعار مرگ بر آمریکا وصهیونیسم همچنان ادامه دارد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،سید فرج الله پژمان خطیب نماز جمعه سرفاریاب در خطبه های این هفته ضمن دعوت وتوصیه خود ونمازگزاران به تقوی وپرهیزکاری،از توبه واستغفار به عنوان داروی گناهان یاد کرد وگفت:طلب مغفرت واستغفار از جمله عواملی است که انسان را بخدا نزدیک می کند.

 

حجت السلام سید فرج الله پزمان در بخش دیگری از سخنان خود در همه حال خدا را ناظر براعمال خود دیدن،فکر ویاد مرگ وقیامت،مناجات وراز ونیاز دائم با خدارااز جمله عوامل خشوع قلب دانست وافزود: خشوع، قلب را به خداوند نزدیک کرده و نور را در آن متجلی می سازدو سبب استجابت دعا و ایمنی از بلا وآسیب‌ها می شود.

 

خطیب نماز جمعه سرفاریاب در خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز ۱۵ شوال سالروز شهادت حضرت حمزه (ع) از آن حضرت بعنوان سید اشهداء یاد کرد وافزود: حضرت حمزه(ع) فرزند عبدالمطلب(ع) عموی پیامبر در دلاورى و بزرگوارى برجسته و در آزاد اندیشى، آزادمنشى و ستم ‏ستیزى سرآمد بودوحمایتها ی وی از پیامبر اکرم(ص) ودین مبین اسلام باعث کینه توزی مشرکین وسرانجام به شهادت وی در جنگ احد انجامید.

 

امام جمعه سرفاریاب همچنین با اشاره به ۱۶ شوال سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری خاطر نشان کرد:شهید شیخ فضل‌اله نوری از رهبران اصلی مشروطیت و از نخستین قیام‌کنندگان برای ایجاد عدل و برچیدن بساط ظلم بود.

 

وی افزود:آیت الله شیخ فضل الله نوری از جمله روحانیونی بود که در پیروزی نهضت مشروطه نقش مهمی ایفا کرد اما، پس از مشاهده انحراف این نهضت بنای مخالفت با روشنفکران غرب‌زده گذاشت و سرانجام جان خود را فدای اسلام نمود واما زیر بیرق کفر سر فرود نیاورد.

 

سید فرج اله پزمان در بخش دیگری از سخنان خود به دشمنی دیرینه آمریکای جنایتکاربا دین مبین اسلام اشاره کرد وگفت:دشمنی ما با آمریکا پایان یافتنی نیست و ما با پیروی از دین مبین اسلام شعار مرگ بر آمریکا را محکمتر از گذشته سر می دهیم.

 

خطیب جمعه سرفاریاب با اشاره به ۱۴ خرداد-۱۹ شوال به عنوان روز حقوق بشر وکرامت انسانی به انتقاد از عملکردبرخی کشورها غربی مدعی حقوق بشر پرداخت واحداث زندانهای ابوغریب،گوانتانامو، کمک سلاحهای شیمیایی به عراق برعلیه جمهوری اسلامی ایران و.. را نسل کشی ۶۰ ساله کشورهای مدعی حقوق بشر خواند واین گونه عملکردها را ضدیت با حقوق بشر عنوان نمود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک