آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 16:20   |   کد مطلب: 2755
20فروردین سال ۸۶ شهر دهدشت میزبان سفر استانی نايب رئيس مجلس جهت كلنگ زنی احداث یک واحد تولید پلی اتیلن سنگین با رویای ظرفیت ۳۰۰۰۰۰ تن در سال در شهرستان کهگیلویه بود.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،20فروردین سال ۸۶ شهر دهدشت میزبان سفر استانی نايب رئيس مجلس جهت كلنگ زنی احداث یک واحد تولید پلی اتیلن سنگین با رویای ظرفیت ۳۰۰۰۰۰ تن در سال در شهرستان کهگیلویه بود و ۸ روز بعد شرکت پتروشيمي دهدشت به صورت سهامی خاص تأسیس و به ثبت رسید.

 

 

بعد از گذشت ۹ ماه بعد نام شركت به پليمر دهدشت تغيير يافت .بهمن ماه ۸۸ شركت صنايع پتروشيمي دهدشت به صورت سهامي عام تاسيس و صد در صد سهام شركت پليمر دهدشت به اين شركت منتقل شد .

 

 

این شرکت خود را مجری احداث يك واحد تولید پلی اتیلن سنگین در شهر ستان دهدشت معرفی نمود و هدف از اجرای این واحد تولیدی را در مرحله اول تولید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی قملداد نمود و در این راستا زمينی به مساحت ۱۰۲ هكتار در منطقه صحراي كلاچو خريداري گرديد وسند رسمي جهت احدا ث كارخانه در تاريخ 11/17 /۱۳۸۷ اخذ گرديد.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

اکنون که سالیانی از این داستان سپری می شود جز زمین خالی محصور هیچ دستاوردی تاسیس این شرکت برای مردم شهرستان کهگیلویه نداشته است و نماینده ۴ شهرستان کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده عقیده دارد از آن زمان تاکنون اگر اجازه کاشت صیفی جات بویژه «پیاز» و «هندوانه» به مردم داده می شد بازده اقتصادی بهتری از پتروشیمی برای کشاورزان داشت.

 

 

هرچند پدران و مادران بسیاری در شهر دهدشت به خاطر عدم اشتغال و عدم توسعه یافتگی اقتصادی چشم انتظار راه اندازی واحد های این شرکت و امید به اشتغال فرزندانشان بودند تا شاهد افزایش طلاق و معضلات اجتماعی به خاطر مشکلات اقتصادی که اخیرا توسط مسئولین مربوطه عنوان شده است، نباشند و امیدهایشان رنگ باخت اما ظاهرا در طرف دیگر داستان اتفاقات دیگری رقم میخورد.

 

 

هیات مدیره و مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت که از قبل نام دهدشت ردیفی دیگر را بر رزومه کاری خود در میان فقر و بیکاری جوانان کهگیلویه افزوده اند با راه اندازی پرتال اطلاع رسانی شرکت پتروشیمی دهدشت برای یک زمین خالی و سراب گونه در بخش به روایت تصویر این پرتال روایتی خیال گونه از شرکت پتروشیمی دهدشت را در قالب یک واقعیت موجود به مخاطبین خود ارایه داده اند که مخاطبین را به این سوال وا میدارد:

 

 

در کدام قسمت از این شرکت جایی برای کاشت پیاز و هنداونه باقی مانده است!؟ که همانا مردم عزیز به همان کاشت پیاز و هندوانه در واقعیت قانع اند تا وجود این تصاویر خیالی در اوهام!

 

kohgiluyeh.ir

 

نویسنده: سید رضا خاضع

عکس: مجید آذربارگون

 

و این هم تصاویری از حال و روز الان پتروشیمی دهدشت

تصاویر تکمیلی: 
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک