آخرین اخبار

1. فروردين 1402 - 23:12   |   کد مطلب: 11101
در روزهای اخیر شهر دهدشت، در گوشه،گوشه شهر صدای تیراندازی در آسمانش طنین انداز شده است گویا این شهر به زمین جنگ تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛  استان کهگیلویه و بویراحمد با تاریخی کهن و فرهنگی به جا مانده از آداب و رسوم هزاران ساله گذشتگان یکی از دیدنی ترین استان های ایران در امر گردشگری است که به سرزمین چهار فصل شهرت یافته است و لقب پایتخت طبیعت ایران را در کارنامه خود دارد اما در میان صدها رسم و آیین زیبا در این استان رسمی غلط موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردمان خونگرم و میهمان نواز این دیار شده است.

 

 

 

در چند روز گذشته شهر دهدشت، در گوشه،گوشه آن صدای تیراندازی در آسمانش طنین انداز است گویا این شهر به زمین جنگ تبدیل شده است.

 

 

 

 این تیراندازی هایی که این روزها آرامش و آسایش را از مردم دهدشت گرفته است مسئولان بدون اغماض و هر گونه چشم پوشی برخورد کنند و باید نگذارند این قبیل حرکات در مراسمات جولان داده شود.

 

 

 

در حالی که مسئولان استانی و شهرستانی مدام یکی از حساسیت‌ها و اولویت‌های جدی دستگاه قضایی را مربوط به مساله تیراندازی در عروسی‌ها و مراسمات عزا می‌دانند و تاکید دارند رابطان قضایی با حاملان هر نوع اسلحه اعم از مجاز و غیرمجاز و به هر طریقی در انظار و اماکن عمومی، عروسی‌ها و عزاها به‌شدت برخورد و اقدام به ضبط اسلحه فرد خاطی کنند اما در عمل شاهد رشد روزافزون تیراندازی در مراسمات هستیم و اعمال قانون ها یا به درستی صورت نمی پذیرد یا بازدارند نیستند.

 

متاسفانه تیراندازی با سلاح های گرم بدعتی است که در سایه کم رنگ شدن قانون روز به روز در مراسمات عروسی و عزا مرسوم شده و رواج پیدا می کند و بدعتی که نه تنها بساط آن جمع نشده بلکه در هر ساله نیز حادتر می شود به گونه ای که در اغلب این مراسمات عروسی و عزا هزار فشنگ مصرف می شود و شهر را به میدان جنگ تبدیل می‌کند.

 

 

 

در چندین سال اخیر اتفاقاتی که بواسطه رسم غلط تیراندازی با اسحله در مراسمات عروسی و عزاداری بوجود آمد واکنش هایی را به دنبال داشته است اما بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود.

 

 

 

رسم تیراندازی با اسلحله در گذشته در مراسمات بوده و بیشتر بعنوان ابزاری برای اطلاع رسانی استفاده می شد که توسط افراد با تجربه و آشنا به اسلحه اجرا می شد اما متاسفانه امروزه این رسم بیشتر توسط نوجوانان، جوانان و گاها برای خودنمایی انجام شده که گواه آن اتفاقات ناگوار سالیان گذشته است که چه خانواده‌هایی را عزادار و چه عروس و دامادی را به جای فرستاده به خانه بخت سیاه پوش کرده است که بارها در محافل و فضای مجازی گفتگو و صحبت شده است اما تاکنون برای برچیده شدن این رسم غلط آنگونه که باید تلاشی صورت نگرفته است.

 

مردم شهر دهدشت انتظار دارند که دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، نخبگان، معتمدان، ریش سفیدان و ائمه جمعه و جماعات با همفکری و هم اندیشی این بدعت غلط که رفته رفته به یک معضل تبدیل شده را از بین ببرند و ارامش را در بارگزاری مراسمات به شهر هدیه دهند.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک