آخرین اخبار

21. فروردين 1394 - 23:00   |   کد مطلب: 1101
عدم برخورداري از گاز در ديشموك به‌ويژه روستاها بزرگترين مشكل است:
نبود گاز بزرگترين معضلي كه مردم ديشموك سالها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند +تصاوير
نبود گاز بزرگترين معضلي كه مردم ديشموك سالها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند و عدم برخورداري از نعمت گاز در اين منطقه به‌ويژه روستاها بزرگترين مشكل است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، نبود گاز دغدغه‌اي كه مردم ديشموك سالها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند و عدم برخورداري از نعمت گاز در اين منطقه به‌ويژه روستاها بزرگترين مشكل است.

یکی از اهالي روستاي تنگ سوخته ديشموك در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري كهگيلويه، دغدغه اصلی مردم بخش دیشموک را گازرسانی دانست و گفت: با گازرسانی به این مناطق علاوه بر حفظ محیط زیست بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

 مردم روستاهاي ديشموك در گفتگو با خبرنگار اين پايگاه اظهار كردند: تا وقتي گاز به خانه‌هاي ما نيايد مجبوريم از جنگل استفاده كنيم تا مشكلات حاصله از نبود گاز و نفت را برطرف كنيم.

با توجه به اينكه ديشموك سردترين نقطه شهرستان كهگيلويه و مردم اين بخش با محروميت شديدي روبرو هستند براي گرم نگه داشتن كانون خانواده در زمستان، تنها راه و چاره آنها استفاده از منابع طبيعي است و اين كار باعث تخريب و نابودي جنگل سرسبز اين منطقه است.

پخت نان، برافروزي آتش جهت گرم كردن فضاي خانه در زمستان به علت نبود گاز و نفت، پخت غذا و گرم كردن حمام همه اينها  نياز به وجود گاز و يا نفت دارند كه اين روستاها از اين نعمت بي‌بهره هستند.

در روستاهاي ديشموك در حال نهيه گزارش بوديم كه زنان روستا جمع شده و از خبرنگاران خواستند تا خواسته‌ي برحق آنان كه درخواست گاز مي‌باشد را به گوش مسئولان برسانند.

يكي از زنان روستايي در پاسخ سوال خبرنگار كه چرا از درختان براي برافروزي آتش جهت پخت نان استفاده مي‌كنيد اظهار كرد: به دليل كمبود نفت، نبود گاز و با وجود اينكه فاصله روستاي ما تا شهر ديشموك فقط 8 كيلومتر است ولي فروشندگان، كپسول گاز را با هزينه بيش از  نه هزارتومان و نفت 200 ليتري را بيش از 65 هزار تومان كه گير ما هم نمياد و باكمبود شديد نفت هم مواجع هستيم، به ما مي‌فروشند، مجبوريم پناه ببريم به جنگل و از آن براي رفع مشكلات خود استفاده كنيم.

بخش ديشموك در فاصله 90 كيلومتري شهر دهدشت مركز شهرستان كهگيلويه قرار دارد كه مردم آن سالهاست از نبود گاز رنج مي‌برند و با مشكلات موجود دست و پنجه نرم مي‌كنند.

 

حالا بايد ديد تا كي مسئولان به دغدغه‌ي اصلي مردم اين بخش كه نبود گاز هست توجه ويژه مي‌كنند و اين معضل بزرگ را حل خواهند كرد.

 

انتهاي پيام: و/ا

 

گزارش و عكس: وحيد آهنگ

دیدگاه‌ها

متاسفانه مردم ديشموك از بي توجهي شديد مسئولان استاني رنج ميبرد.!؟ لطفا توجهي ويژه به اين بخش محروم داشته باشيد

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک