آخرین اخبار

19. آذر 1401 - 14:25   |   کد مطلب: 10968
در حالی که مرغ گرم در کشور زیر قیمت مصوب به دست مصرف کننده می رسد اما متاسفانه مرغ گران در کهگیلویه و بویراحمد همچنان یک پا دارد و بالاتر از 63 هزار تومان عرضه می شود.

برای این‌که مرغ گران نشود، مرغ ذخیره کنید؛ این درخواست عجیب اتحادیه مرغداران کشور از مردم است و این اتحادیه مدعی است که ذخیره‌سازی خانگی مرغ توسط مردم موجب می‌شود قیمت مرغ در ماه آینده افزایش نداشته باشد.

 

در حالی که قیمت مرغ نسبت به نرخ مصوب کاهش داشته است اما در کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار تومان بیشتر از قیمت تعیین شده به دست مصرف کننده می رسد.

 

آنطور که رسانه ها و اتحادیه هایی سراسری از قیمت خرده فروشی گوشت مرغ خبر می دهند، بنظر می رسد در کهگیلویه و بویراحمد مسئولان می خواهند حرفشان زمین نماند و قیمت مرغ در این استان یک پا دارد و نباید کاهشی شود.

 

شهروند یاسوجی در تماس به خبرنگار صبح زاگرس ابراز داشت: بعد از مردمی سازی یارانه ها حداکثر نرخ مصوب هرکیلوگرم مرغ ۶3 هزار تومان تعیین شد اما در شهر یاسوج قیمت‌ها از نرخ مصوب عبور کرده است و بالغ بر 65 هزار تومان به فروش می رسد.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر در شهرهای زیادی قیمت از نرخ مصوب هم پائین تر آمده است اما انگار مسئولان نمی خواهند قیم در کهگیلویه و بویراحمد کاهشی شود گفت: در حالی که ران مرغ در استان های همجوار در حدود 60 هزار تومان به فروش می رسد اما در شهر یاسوج خرده فروشان برای هر کیلو ران بیش از 75 هزار تومان مطالبه می کنند.

 

اسماعیل الف شهروند دهدشتی ساکن شهر یاسوج با بیان اینکه وقتی مسئولان اذعان می کنند کمبود مرغی در کشور وجود ندارد و بیش از نیاز جوجه ریزی انجام شده است این به معنای کاهش قیمت هست و مسئولان استانی نباید روی افزایش قیمت ها پافشاری کنند گفت: مدیران استانی اذعان دارند کمبود تولید در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد این درحالی است که برخی استان ها با مازاد تولید روبرو هستند و می توانند منبعی برای پوشش استان ما باشند.

 

یکی از فروشندگان مرغ در یاسوج در اظهاراتی جالب به خبرنگار ما گفت: مرغ ارزان شکی نیست که مقدمه ای برای مرغ گران است.

 

وی با تاکید بر اینکه حالا که مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد نمی خواهد همچون سایر نقاط کشور ارزان تر شود، با افزایش قیمت احتمالی این حق برای مصرف کننده نیز باید حفظ شود و اگر شاهد افزایش قیمت مرغ بودیم بهتر است مسئولان با استعفا از خجالت مردم در بیایند.

 

معمای ارزان نشدن مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان بی پاسخ مانده و خبرنگار ما تلاش کرد تا پاسخ جهاد کشاورزی استان را در این خصوص دریافت کند که همچنان موفق به تماس با این مسئول نشده و امید واریم هرچه زودتر مردم پاسخی قانع کننده از سوی مسئولان متولی دریافت کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک