آخرین اخبار

5. فروردين 1401 - 20:01   |   کد مطلب: 10437
شهید هدایت الله طیب یکی از شهدای شاخص کهگیلویه و بویراحمد است که دانشگاهش در فلوریدای آمریکا را رها کرد و به جبهه های حق علیه باطل شتافت تا درعملیات فتح المبین به فیض شهات نائل شود.

شهید هدایت الله طیب در نیمه شب ۱۴ مرداد ۱۳۳۳ در روستای موگر از توابع شهرستان لنده  در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد.

لنده یکی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد بود که به دلیل بی‌توجهی رژیم منحوس پهلوی، از نعمت آموزش بی‌بهره بود به همین دلیل شهید طیب به دلیل نبود تحصیلات بالاتر از ابتدایی راهی شهر بهبهان در استان خوزستان شد و در مدرسه ۲۵ شهریور (شهید بخردیان کنونی) بهبهان تحصیلات متوسطه خود را گذراند.

 

در دوران دبیرستان به فعالیت علیه رژیم ستمشاهی پهلوی  شپرداخت تا اینکه در خردادماه ۱۳۵۳ در حالی که تعدادی از امتحانات دیپلم خود را داده بود، عوامل ساواک گچساران مقابل دبیرستان ۲۵ شهریور بهبهان او را دستگیر و به گچساران منتقل کردند.

در همین ایام برای ادامه تحصیل در آمریکا آماده می‌شد. ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و پس از چند ماه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، وارد دانشکده کشاورزی سنت پترزبورگ فلوریدا شد و در رشته مهندسی کشاورزی آغاز به تحصیل شد.



 

در آمریکا نیز آرام نگرفت و فعالیت‌های ضد رژیم منحوس پهلوی خود را گسترش داد و به فعالیت‌های ضد استکباری تبدیل کرد و با برپایی جلسات سخنرانی، به هدایت جوانان مسلمان ساکن آمریکا پرداخت و با همکاری تعدادی از دانشجویان مسلمان اقدام به تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا در ایالت فلوریدا کرد و هشتم تیرماه سال ۱۳۵۸ طی یک انتخابات به عنوان نماینده دانشجویان سنت پترزبورگ فلوریدا انتخاب شد.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی نگذشته بود، به وطن بازگشت تا در دفاع از کیان و ایمان خود جانانه تلاش کند و با توجه به اینکه هدایت در دوران سربازی دوره سلاح‌های سنگین را دیده بود، پس از ورود به ایران خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران معرفی و پس از گذراندن یک دوره یک ماهه در شیراز، مدت شش ماه را در جبهه آبادان خدمت کرد.

در آبان ماه سال ۱۳۶۰ برای بار دوم به جبهه‌ های حق علیه باطل اعزام شد و به عنوان معاون گروهان رزمی حضرت مهدی (عج) فعالیت خود را آغاز کرد و  همزمان با آغاز عملیات فتح المبین، فرماندهی تانک های چیفتن را بر عهده گرفت.

شهید هدایت الله طیب سرانجام در تاریخ 5 فرودین  در حالی که هنوز پنج روز بیشتر از سال ۶۱ نگذشته بود در منطقه رقابیه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

 

شهید هدایت الله طیب با شهادت در راه دفاع از انقلاب اسلامی شربت شهادت نوشید تا نشان دهد رویا های خود را نه در فلوریدا بلکه در پشت خاکریز ها در منطقه خوزستان جستجو می کرد و سرانجام به نوشیدن شربت شهادت به یاران شهیدش پیوست.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک