آخرین اخبار

18. اسفند 1400 - 13:35   |   کد مطلب: 10373
شهر تاریخی بلاد شاپور نگین درخشان و یادگار دوران صفویه در شهرستان کهگیلویه است که در ایام نوروز می تواند به قطب گردشگری در این شهرستان و استان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ رونق صنعت گردشگری و جذب توریست را می توان  یکی از راهکارهای تحقق اهداف تولید و اشتغال در هر کشوری دانست و این صنعت  از مهمترین منابع درآمدی در دنیا محسوب می شود.

---

با شیوع کرونا در جهان  یکی از بزرگ‌ ترین قربانیان بحران این بیماری را می توان در  صنعت گردشگری مشاهده کرد و به گفته کارشناسان در دوران پس از کرونا ‌‌این صنعت رونق خواهد گرفت و مردم خسته از این بیماری بیشتر به سمت گردشگری و دیدن اثار گذشتگان روی خواهند آورد.

---
---

استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به توپوگرافی جغرافیایی از طبیعتی بکر ، بی نظیر و خدادادی و نیز اثار به جای مانده از گذشته برخوردار بوده که این شرایط موجب شده است این استان دارای چهار اقلیم آب هوایی باشد و همین امر سبب شده که در تمام فصول سال این استان پذیرای گردشگرانی از تمام نقاط داخل و حتی خارج از کشور باشد. 

 

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مناطق بکر و آب و هوای پاک و به دور از هر گونه آلودگی را می توان بهشت گردشگری ایران دانست که با توسعه زیرساخت های آن نقش موثر در پیشرفت اقتصادی در این استان می تواند داشته باشد.

و توسعه گردشگری موجب بهبود زیر ساخت ها شده و توجه به آن موجب اشتغالزایی و به تبع آن موجب رشد اقتصادی استان می شود.

 

در این بین شهرستان کهگیلویه  با توجه به اقیلم گرم و معتدلی که داراست از مواهبی خدادادی و همچنن اثار باستانی به جای مانده از دوره صفویه برخوردار بوده و می توان از این صنعت در جذب توریسم که اکنون یکی از مهمترین منابع درآمدی در دنیا محسوب می شود استفاده کرده که موجب توسعه منطقه شود چرا که این شهرستان از نعمت صنعت بی بهره است و از طریق  صنعت توریسم می توان به شهرستان جانی دوباره بخشید. 

---

  بافت تاریخی دهدشت، اثر باقی‌مانده از دوره صفویه که چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند از جمله آثار گذشتگان در این شهرستان است که این  بافت که از لحاظ دیاگرام فضایی و کالبد معماری دارای یک کاروان سرا، ۵ حمام، ۷ امامزاده، منازل مسکونی، راسته  بازارهای متعدد  است.

شهر تاریخی بلاد شاپور یا هفت گنبد در ضلع جنوبی شهر دهدشت ،مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

بلاد شاپور دارای آب وهوایی گرمسیری است و معماری آن نیز از معماری صفوی الهام گرفته، وفور منابع سنگ گچ در محل سبب استفاده فراوان از این ماده شده است و گچ بری ها و طاق و قوسها و کار بندیهای بسیار زیبا هنوز جان و نفس تازه ای به شهر می دهد به طوری که هر فرد آگاه به مسائل معماری و فرهنگی را مجذوب و متحیر می سازد این شهر تاریخی در سال ۱۳۶۴ در فهرست آثار تاریخی ملی کشور ثبت شده است و در سال ۱۳۸۱ عرصه و حرائم آن مشخص شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک