آخرین اخبار

9. اسفند 1400 - 11:07   |   کد مطلب: 10359
گویا مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد اهالی روستای "آجم" شهرستان کهگیلویه را فراموش کرده اند و مشکلاتشان از جمله راه ارتباطی و آب شرب را نمی بینند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه:؛ روستای " آجم" از توابع دیشموک شهرستان کهگیلویه است، این روستا در فصل بهار زیبایی ها و طبیعت بسیار بکری دارد که می تواند در فصل بهار و تابستان مقصد گردشگران و مسافران زیادی باشد.

 

اهالی روستای "آجم" با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، از جمله نبود مدرسه راهنمایی یا متوسطه اول که باعث می شود خیلی از جوانان پس از گذراندن مقطع ابتدایی از ادامه تحصیل خودداری کنند چرا که باید برای ورود به متوسطه اول به روستاهای دیگر مراجعه کنند.

 

دو مشکل عمده ای که در این روستا وجود دارد و ساکنان را دچار رنج و سختی می کند، نبود راه ارتباطی مناسب و آب شرب است، فاصله روستای آجم تا مرکز شهرستان کهگیلویه 195 کیلومتر است که 75 کیلومتر آن کوهستانی و ضب العبور است، تردد در آن مشکلات زیادی را برای راننده ها و مردم ایجاد کرده است.

 

از طرف دیگر فاصله این روستا تا شهرستان بویراحمد 115 کیلومتر است که عمده مسیر آسفالت و زیرسازی مناسب دارد اما 8 کیلومتر آن به تعمیر و بازسازی نیاز دارد که در صورت مناسب شدن این 8 کیلومتر تردد اهالی با مشکلاتی کمتری خواهد بود.

 

در فصل بارندگی ارتباط مردم این روستا با دیشموک با طور کامل قطع می شود و این موضوع باعث می شود که ساکنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند و روزها منتظر بازگشایی این مسیر ارتباطی باشند.

مردم برای تامین نیازهای خود به شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد مراجعه می کنند، بنابراین تعمیر این 8 کیلومتر برای مردم این روستا بسیار ضروری است که دیگر شاهد قطع راه ارتباطی و نگران تردد نباشند.

امروزه داشتن آب شرب جز لاینفک زندگی در هر نقطه ای است، متاسفانه اهالی روستای "آجم" از داشتن این نعمت بزرگ هم محروم هستند، زنان و مردان این روستا باید برای تامین آب شرب خود 2 کیلومتر پیاده روی کنند تا به چشمه آب برسند و برای چند روز شان آب بردارند و بعد مجددا به روستا برگردند.

این کار رنج و سختی زیادی برای اهالی روستا دارد، مردان و زنان زیادی در این مسیر دچار سانحه شده اند و دچار درد در ناحیه پا هستند.

اینکه هر چند وقت یک بار برای داشتن آب شرب باید چندین ساعت وقت بگذارند از دیگر مشکلاتی است که اهالی روستای " آجم" با آن دست و پنجه نرم می کنند.

اهالی روستای "آجم" در تماس با خبرنگار این پایگاه خبری از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه استاندار دعوت کردند که به این روستا سفر و از نزدیک مشکلات را رصد کنند.

انتظار می رود مسئولان استان مشکلات روستای اجم را ببیند و برای حل آن ها تلاش کنند./صبح زاگرس

 
 
---
---
---
---
---
---
 

انتهای پیام/

 

 

 
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک