آخرین اخبار

8. بهمن 1400 - 10:53   |   کد مطلب: 10316
به دلیل عدم راه دسترسی مناسب دانش اموزان روستای دارگنجی قلعه رئیسی شهرستان کهگیلویه برای رفت و آمد به مدرسه بر سپر سایپاها سوار می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ 

راه به عنوان مهمترین عامل توسعه و پیشرفت در هر جامعه به حساب می آید.

هر جامعه ای که خواهان آن است که زودتر به توسعه همه‌ جانبه دست یابند لازم است که توسعه راه‌های شهری و روستایی خود را در دستور کار خود قرار دهند.

---

چاروسا در شهرستان کهگیلویه دارای ۱۲۵ روستا بوده  که بسیاری از آن ها از جاده مناسب دسترسی محروم هستند. 

مردم روستای دارگنجی  قلعه رئیسی خواستار پیگیری مشکلات راه ارتباطی خود شدند، و از مسئولان مربوطه که  قول ها و وعده هایی جهت آسفالت کردن این مسیر در سالهای گذشته دادند گلایه دارند.

 

دانش آموزان، رانندگان و مردم این روستا وضعیت این مسیر را بسیار نگران دانستند  و هزینه عبور و مرور مسیر را خارج از حد توان خود دانستند  و خواستار پیگیری جدی این مشکل هستند.

 

یکی از ساکنان این روستا گفت: کرایه آژانس  دارگنجی تا قلعه رییسی رفت و برگشت ۱۸۰ هزارتومان است که کمتر خودرویی به خاطر نامناسب بودن جاده حاضر است دل به این راه بزند.

 

وی افزود: گناه مردم این روستا چیست، چرا کسی نیست جوابگوی وضع موجود راه روستاهای این منطقه باشد.

همان گونه که در شکل زیر می بینید دانش اموزان این روستا برای رفتن به مدرسه باید بر روی سپر خودرو سایپا بایستند تا به مدرسه برسند.

 

 

---

دیگر ساکن این روستا گفت: دانش آموزان این روستا برای رفتن به مدرسه باید روزانه بر سپر سایپا ، در جاده پر دست انداز و خطر در رفت و آمد باشند.

 

وی افزود: مسئولانی که این صحنه ها را می بینند چطور راحت از کنار آن عبور می کنند؟ متولیان یه لحظه فکر کنند اگر خدای نکرده یکی از دانش آموزان از ماشین پرت شود و خانواده  ای داغدار شود چه جوابی خواهند داد؟.

 

دیانتی رئیس راهداری و حمل و نقل کهگیلویه نیز در این خصوص گفت: طرح آسفالت دارگنجی و گندم کار چاروسا به مناقصه رفته و امیدواریم هر چه زودتر پیمانکار شروع به کار کند.

 

امیدواریم مسئولان راه و شهرسازی استان نسبت به مشکلات راه‌های روستای این منطقه هر چه سریع‌ تر تدابیری بیاندیشند و مشکلات این روستاها را برطرف کنند.

 

 

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک