آخرین اخبار

26. آذر 1400 - 10:30   |   کد مطلب: 10242
بیماران دیابتی کهگیلویه از کمبود برخی قرص های قندخود در این شهرستان گلایه‌ مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ داروخانه‌‌ها در هر شهری از مهمترین رکن اساسی تهیه دارو و درمان بیماران است که عدم توجه معاونت غذا و داروی به این بخش می تواند خسارات جبران ناپذیری را متوجه بیمارانی کند چراکه جان آنها بستگی به نیاز فوری تهیه دارو دارد.

 

 

شماری از بیماران کهگیلویه از نبود برخی داروها قند خون در داروخانه های شهر دهدشت گلایه دارند و خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولان امر شدند.

 

 

 

۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ در اولین پیگیری این پایگاه خبری، خبری باعنوان «نایاب شدن داروی قند خون در شهرستان کهگیلویه» منتشر د و اکنون بعد از گذشت ۹ ماه مجدد به درخواست شهروندان پیگیر کمبود و گرانی این داروها خواهیم شد .(اینجا بخوانید)

 

 

 

حال در جدیدترین پیگیری خبرنگار این پایگاه خبری از داروخانه‌ ها در سطح شهر دهدشت نیز کمبود برخی از داروهای بیماران دیابتی هنوز قابل مشاهده است.

 

 

 

فروشنده یکی از داروخانه های دهدشت گفت: روزانه شاهد حضور مردم و تقاضا برای داروهای مختلف قندخون و دیابت از جمله قرص‌های زیپمت ۵۰ /۱۰۰۰،گلی گازید ۳۰،گلوریپا ۱۰ هستیم.

 

 

 

وی افزود: برخی از این داروها بدون پوشش بیمه درمانی بوده، که قیمت آن برای بسیاری از بیمارن گران بوده و دست خالی از داروخانه بیرون می روند.

 

 

 

یکی از بیماران قند خون نیز گفت: امروز به برخی از داروخانه های سطح شهر  سر زدم اما دیابزید یا گلی گازید ۳۰ موجود نبود.

 

 

 

 متاسفانه افراد دیابتی با مشکل کمبود دارو روبه‌رو هستند و برای تامین برخی قرص های قندخون مجبور هستند به برخی شهرستان ‌های همجوار رفته یا به دوستان و اقوام خود سفارش دهند تا داروی مورد نظر را تهیه و برای انها ارسال کنند.

 

این روزها بیماران دیابتی باوجود تحمل مشکلات این بیماری در شهرستان کهگیلویه باید درد دیگری به نام گرانی و کمبود را نیز تحمل کنند.

 

 

 

 شهروندان خواستار نگاه جدی مسئولان به مقوله گرانی و داروهای دیابتی هستند و از متولیان می خواهند تلاش کنند این دارها تحت پوشش بیمه قرار گرفته که توان خرید داشته باشند و این خود موضوعی است که می تواند به کاهش دردهای این بیماران در شرایط اقتصادی کنونی کمک شایانی کند.

 

با پیگیری مکرر خبرنگار این پایگاه خبری از شبکه بهداشت درمان کهگیلویه و معاونت غذا و داروی شهرستان اما آنها پاسخگوی این مشکل نبودند.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک