آخرین اخبار

31. تير 1401 - 13:42   |   کد مطلب: 10759
رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گفت: از انقلاب اسلامی و آرمان های آن دفاع می کنیم اما این به معنای دفاع از مدیران نالایق نیست.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج گفت: در آستانه ۵ مردادماه سالروز اقامه اولین نماز کشور قرار داریم، در صدر اسلام روایت های مختلفی در خصوص نماز جمعه داریم در یک روایت وقتی پیامبر در مکه بود موضوع نماز جمعه برای نبی مکرم تشریح شد و وقتی امکان نماز جمعه برای وی مقدور نبود دستور داد در مدینه نماز برگزار شود و آنچه که مورد اختلاف مورخین است برگزاری اولین نماز جمعه در مدینه است.

 

 

 

حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه در برخی منابع پیشنهاد نماز جمعه توسط انصار داده شد، گفت: بعد از دوران اهل بیت علیهم السلام خلفایی بودند که نماز جمعه اقامه می کردند، حتی در طنزی بیان شده معاویه و عمر و عاص در حال صحبت بودند مبنی براینکه خلیفه در جمعه سفری دارد و بیایید پنجشنبه نماز اقامه شود بنابراین خلفا نماز می خوانند.

 

 

وی با بیان اینکه در دوران صفوی نماز جمعه گسترش پیدا کرد و مرحوم محقق در اصفهان برگزار کرد، گفت: از دوران امثال شیخ بهایی، میرداماد، محمد تقی و محمد باقر مجلسی نماز جمعه برگزار می کردند و مسجد شیخ لطف الله به نام وی برای برگزاری نماز نام گذاری شد.

 

 

عبودی افزود: بعد از انقلاب گروهک های منافق رعب و وحشتی ایجاد کرده بودند و با منصوب شدن آیت الله طالقانی در تهران و کشور نماز جمعه برگزار شد و جمعیت زیادی استقبال کردند در آن زمان رهبر انقلاب که رئیس جمهور بودند به امام پیشنهاد داد نماز جمعه در سراسر کشور برپا شود و امام قبول کردند در این راستا مرکزی برای نمازهای جمعه در قم برپا شد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبودی در ادامه با بیان اینکه در نهاد نماز جمعه مسئله مردم و مشکلات، مطالبات اصولی و حق خواهانه آنها بیان شود، گفت: مطالبات مردم در نماز جمعه، شورای فرهنگ عمومی، جلسات عمومی و شورای تامین بیان می شود، این مطالبات تا جایی است که حتی مدیران ناراحت می شوند که چرا به ما حمله می کنید اما ما اعلام می کنیم ما مدیران را حمایت می کنیم اما نهاد ائمه جمعه وظیفه بیان مطالبات مردم را بر عهده دارند.

 

 

این مسئول به روستای شهید طیب در بخش سوق اشاره کرد و گفت: این شهید در وصیت نامه خود نوشته بود مرا در روستای خودم دفن کنید تا شاید مسئولان به این روستا توجهی کنن؛ در این راستا بعد از بیان مطالبات در تریبون های نماز جمعه در بخش های مختلف در آب ، راه و موضوعات عمرانی در حال کار هستند؛ وقتی نماینده ولی فقیه در تریبون شهر یاسوج در خصوص سد آبریز مطالبه داشت ما اعلام کردیم باید مطالبه نماینده ولی فقیه پیگیری شود.

 

 

حجت الاسلام عبودی گفت: باید از آرمان های انقلاب و نظام دفاع کنیم اما این دفاع به معنی دفاع از مدیران نالایق نیست بلکه از اصل نظام که نتیجه مجاهدت های مردم است حمایت می شود. 

 

 

وی افزود: ۱۵ پایگاه نماز جمعه در سطح استان داریم که برنامه های خوبی در حال انجام دارند و اعتقاد داریم باید پویا تر شده و فعالیت ها بیشتر شود و از نقد های منصفانه و دلسوزانه دفاع می کنیم.

 

 

این مسئول در پایان گفت: مصلی مرکز استان در شأن نمازگزاران نیست و نماینده ولی فقیه نگران هستند که این مکان رنگ و بوی نماز ندارد و همانند سوله است این موضوع بارها به مسئولان استان و استانداری اعلام شده است تا فضای فیزیکی و سیستم صوتی آن و معماری آن اسلامی باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک