آخرین اخبار

17. تير 1401 - 12:26   |   کد مطلب: 10708
نشست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان کهگیلویه با حضور رئیس دادگستری، معاون دادستان، جانشین فرماندهی انتظامی در مسجد جامع روستای ضرغام آباد با حضورمعتمدان برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ نشست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان کهگیلویه با حضور رئیس دادگستری، معاون دادستان، جانشین فرماندهی انتظامی  در مسجد جامع روستای دهدستان ضرغام آباد با حضور معتمدان، ریش سفیدان و  مردم برگزار شد.

 

 

 

در این نشست ریش سفیدان و معتمدین ضمن تاکید بر برچیده شدن رسم غلط چشم و هم چشمی قبرهای لاکچری اعلام کردند: در جلسات متعدد با مردم قرار بر این شده است که از این به بعد قبور هم سطح زمین و تنها به یک سنگ نوشته اکتفا شود.

 

 

 

 این ریش سفیدان بیان کردند: فقیر و غنی همه وقتی دست‌شان از این دنیا کوتاه می شود فقط دعا، قرائت فاتحه و انجام دادن دیگر اعمال  ثواب است  که به آنها کمک می کند و هزینه کردن مبالغ هنگفت برای قبر،سنگ و ... هیچ دردی از متوفی دوا نمی کند.

 

 

 

 در ادامه یکی از معتمدین نیز با اشاره به وفور اسلحه مجوز دار و غیر مجوزدار در شهرستان و استان گفت: با توجه به حوادت ناگواری که در مراسمات شادی و عزا تاکنون به وقوع پیوسته و خانواده هایی در این میان داغدار شدند تصمیم بر این گرفته شد که این رسم غلط در این منطقه برچیده شود تا ارامش به میان مردم باز گردد.

 

 

 

 

رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست هم اندیشی با اشاره به اینکه برای جلو گیری از وقوع جرم و پیشگیری از نزاع ها وکم کردن پرونده های قضایی نیاز به مشارکتهای مردمی است گفت: احترام به بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین با توجه به بافت قبلیه ای منطقه برای مردم رواج دارد و هر چه انها قضاوت کنند مورد احترام عموم قرار می گیرد و می توان از بسیاری از جرائم خرد و درشت جلوگیری‌ کرد.

 

 

 

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه آن چیزی که در دین و نظام ما اهمیت دارد مشارکت های مردمی است افزود: فرایند امنیت بدست مردم باشد و بهترین روش برای امنیت ما که آزمایش شده است بحث مشارکت مردمی است اگر بخواهیم نظم و هنجار ها را در جامعه داشته باشیم باید جرم را بر طرف کنیم.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه شما بزرگان می توانید این پرونده های خرد و کم اهمیت را در مناطق روستایی خود حل و فصل کنید که به دادگاه نکشد تصریح کرد: شما بزرگان هرجا دیدید درگیری و نزاعی می خواهد رخ دهد می توانید از ان نزاع و درگیری جلوگیری کنید و در همان منطقه ان را حل و فصل نمائید.

 

 

 

سعیدی به فرهنگ مردم بومی و علاقه به اسلحه در مراسمات شادی و عزا اشاره کرد و گفت: مردم برای رفع مشکلات و پیشگیری از جرائم پیش قدم شدند و با این فرهنگ سازی در خانواده ها و جامعه می توان از وقوع حوادث تلخ و آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک