آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1401 - 14:50   |   کد مطلب: 10543
نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور نمازگزاران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور نمازگزاران برگزار شد.

 

یاسوج

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: انسان باید در زندگی و امور مالی میانه رو باشد یعنی انسان چون هزینه و مال دارد نباید هرگونه بخواهد هزینه کند بلکه باید در انفاق و امورات خیر همچنین هزینه داشته باشد.

 

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه انسان باید در قضاوت های خود حق و عدالت را مد نظر داشته باشد، گفت: در قضاوت های انسان حتی اگر فرد مقابل دوست یا دشمن او بود نباید عدالت را فراموش کند.

 

 

وی با بیان اینکه افزایش گناهان سبب کم شدن حیا در انسان دانست و اینکه با کم شدن حیا تقوای انسان از بین می رود، گفت: اگر کسی اهل نماز و روزه نیست قلب او مرده است که تلاوت قرآن قلب های مرده را زنده می کند و کسی که قلبش بمیرد وارد آتش دوزخ شد.

 

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه تحمل سختی در راه خدا سبب شیرینی و دریافت بهشت خواهد بود، گفت: بهشت با رنج ها و سختی ها در راه خدا محقق می شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزی فراعنه و نمرودها و کسانی که اهل بیت علیهم السلام را کنار زدند به صورت صبح و شام آتش بر آنها عرضه می شود زیرا آنها حق را پایمال کردند و نادیده گرفتند.

 

 

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر دشمنان ، آمریکا و رژیم صهیونیستی و مقاومت در برابر سختی ها آنها مردم ایران را به بهشت می رساند، گفت: اگر روزی در جنگ سختی کشیده شد، اگر در برابر تحریم ها مقاومت می کنیم و در برابر توطئه های آنها ایستادگی می کنیم نتیجه آن بهشت خواهد بود.

 

 

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج گفت: در شب های قدر انسان باید قدرشناس وجود خود، قران، انبیاء الهی، علما و فقها باشد در این شب ها طلب از خدا و استغفار از خدا نباید فراموش شود.

 

امام جمعه مرکز استان شب های قدر را فرصت جدیدی برای خودسازی انسان دانست، گفت: انسان های زیادی در سال های گذشته به دلیل کرونا و بیماری و حوادث مختلف از دنیا رفتند و نتوانستند شب های قدر را درک کنند بنابراین باید قدر این شب ها دانسته شود.

 

نماینده لی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برای انسان زشت است که به جای پرستش خدا، سنگ و بت را بپرستد، گفت: انسان باید رشد و پیشرفت معنوی و مقامات عالیه داشته باشد اما بت پرستی و از یاد بردن نام و یاد خدا و پیروی از شیطان سبب دوری از مقامات عالیه می شود.

 

وی با بیان اینکه کسی که احکام اسلام و دستورات آن را رعایت نمی کند تفاوتی با حیوانات ندارد، ادامه داد: با آمدن وحی انسان خدا را می پرستد.

نماینده ولی فقیه در استان به فرا رسیدن سالروز تشکیل سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: سپاه در میدان های انقلاب از عزت و شرف ایران اسلامی دفاع کرد و سپر بلای این ملت و خار چشمان دشمنان این سرزمین است.

 

آیت الله حسینی گفت: یکی از ملاک های حقانیت سپاه پاسداران دشمنی آمریکا و دشمنان و استکبار با سپاه پاسداران است اما سپاه پاسداران با اقتدار و عزت راه و وظیفه خود را ادامه خواهند داد.

 

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه برجامی را قبول خواهیم کرد که نیروهای مسلح و سپاه ما را مورد تأیید قرار دهد، گفت: سپاه پاسداران حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 

 

وی به شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس پرداخت و گفت: شکست آمریکا در این عملیات نظامی سبب شکست کارتر در موضوع ریاست جمهوری آمریکا شد.

 

 

دهدشت:

 

 امام جمعه دهدشت در نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به قران سوزی در سوئد گفت: این اهانت اولین بار در طول تاریخ نبوده و نشان دهنده ضعف منطق غرب در مقابل اسلام است.

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر با اشاره به اینکه دولت سوئد اجازه تجمع به مسلمان و آزادی خواهان را نداد، افزود: شخصی که با عقاید ۲ میلیارد مسلمان در جهان توهین کرده مجازات نمی‌شود و کار اورا آزادی بیان می دانند.

 

وی تصریح کرد: اما در مقابل هلوکاست اگر کسی صحبتی انجام دهد زندانی و شکنجه می شود و ازادی بیان دیگر برایشان معنا ندارد!

 

امام جمعه دهدشت گفت: این منطق انها غرب نشانه استیصال انها در مقابل اسلام است و کار های انها نشانه دوگانه تبعیض آمیز انها دارد.

 

وحدانی فر در بخش دیگر سخنان خود به سال روز تشکیل سپاه اسلامی اشاره و گفت: این نهاد به عنوان شجره طبیه و از اولین اقدامات و دستاوردهای نظام اسلامی به فرمان امام خمینی ره بود.

 

وی افزود: امام )ره) با تشکیل نهادهای انقلابی مشکلات کشور را مرتفع کرد و سپاه پاسداران نماد اقتدار نظام اسلامی است و خاری در چشم دشمنان.

 

وحدانی فر تصریح کرد: سپاه در طول سالهای پس از انقلاب موجب استقرار امنیت در کشور و بیرون مرزها شده و جلوی جنگ افروزهای دشمان در داخل شده است.

 

وی ادامه داد: سداه در عرصه نظامی، اقتصادی، در سیانت از اصول انقلاب توانسه است نقشه های دشمنان شیطانی را خنثی کرده و انها را از ایران و منطقه دور کنند.

 

خطیب نماز جمعه دهدشت در ادامه به افزایش قیمت ها، علت و عوامل آنها پرداخت و بیان کرد: برخی در فضای مجازی با ناجوانمردانه و به دور از انصاف ، همه چالش های اقتصادی یک دهه گذشته را در گردن دولت سیزدهم می اندازند.

 

وحدانی فر با تاکید بر این که ظرف هشت ماه مورث ۱۰ ساله رفع نخواهد شد، اضافه کرد: دولت سیزدهم طی ماه های گذشته نقدینگی ، پایه پولی و ... را انجام داده و قائدتا مشاهد آن بر تورم نیازمند گذشت زمان است.

 

وی با اشاره بر اینکه مشکلات ۸ ساله در ۸ ماه حل نمی شود، خاطرنشان کرد: نظارت ها باید قوی شود دولت نیز باید با سرعت بیشتر پیش رفته و که دستاوردهای حاصل دولت را مردم در سفرهای خود ببیند.

 

وحدانی فر به جمعه اخر ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته به خاطر بیماری کرونا راهپیمایی روز قدس برگزار نشده اما امسال به فروکش کردن این بیماری شاهد حضور مردم مانندسالیان گذشته خواهیم بود و ما دست از آرمان های خود برنخواهیم داشت.

 

امام جمعه دهدشت با گلایه از وردی های شهر گفت: در طول سالیان هر کس یک میکروفنی در اختیارش قرار گرفت گفت معظلات و مشکلات را حل می کنیم اما تاکنون رفع نشده است.

 

وحدانی فر با گلایه از به اینکه چرا برخی از این ورودی ها در سالیان گذشته ردیف بودجه برای ان گذاشته نشده افزود: جاده دهدشت به چرام باید جان چند نفر را بگیرد که مشکل این جاده حل شود؟

 

وی تصریح کرد: هر ۲ هفته یک بار در این قتلگاه یک جوان از بین می رود که اگر اعتبار تخصیص داده شود جاده ایمن سازی شود کمتر شاهد تصادفات منجر به خواهیم بود.

 

وحدانی فر ادامه داد: ورودهای شهر به یک کابوس تبدیل شده است شهرداری موانع را برطرف کنند.

 

وی از دادستان به عنوان مدعی عموم خواست به ورود های شهر دهدشت ورود کرده و با پیمانکارانی که پروزه ها را تعطیل و رها کردند برخورد کند گفت: باید دست پیماران زالو صفت را از راه های این استان قطع کنید که از سالیان گذشته بر جای مانده است.

 

 

 

چرام:

 

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان چرام اظهار داشت: شکست حمله نظامی آمریکا در طبس( پنج اردیبهشت ۱۳۵۹) از رخداد هایی است که دست قدرت خدای متعال دیده میشود.

 

افشار گفت: دشمن هرچقدر قوی و پرقدرت باشد در مواجهه با مردمی که در مسیر حق و در تبعیت از امام حق هستند هم دچار محاسبات اشتباه می شود و هم اقدامات اشتباهی را انجام می دهد. هرچند دقیقترین و بهترین و سریعترین و مطمئن ترین پیش بینی های خود را انجام داده باشد.

 

خطیب جمعه چرام بیان نمود: اراده خدا و محاسبات الهی به گونه ای عمل می کند که نه تنها دشمن به مقصود خود نمی‌رسد بلکه حتی نتیجه برعکس می گیرد؛ به توطئه های گوناگون و متنوع و پیدا و پنهان آمریکا در این ۴۱سال دقت کنیم! واقعا چه تدبیرشیطانی را میتوانستند انجام بدهند که نداده اند؟

 

وی افزود: دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸، سالروز صدور فرمان امام خمینی برای تاسیس بزرگترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی است. نیرویی که در طول چهل سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و بسان شجره ی طیبه ای در جای جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است.

 

افشار گفت: آنچه از بیانات بنیانگذار آن پیدا است و رهبرانقلاب اسلامی به عنوان فرماندهی کل قوا برآن تاکید دارند،همچنین طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی، سپاه برای پاسداری از آرمان‏ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است. برخلاف کسانی که چهل سال است، سپاه ستیزی و سپاه هراسی تبدیل به راهبرد همیشگی شان شده است.

 

خطیب جمعه چرام بیان نمود: آمریکا در طول چهاردهه گذشته، به ویژه در سالیان اخیر راهبرد شوم “سپاه هراسی” را جزو راهبردهای کلان و مستمر خود قرار داده است.

 

وی افزود: سپاه و نیروهای چهارگانه با سپاه قدس و نیروی هوافضا و سازمان اطلاعات و جنگ‏های نوین اش، نماد اقتدار و قدرت و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است.

 

خطیب جمعه چرام اظهار داشت: روزقدس «کلید» قیام جهانی بر علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی بر علیه صهیونیزم جهانی و نماد یک مبارزه مستمر و فراگیر در همه عرصه‌ها و اعصار است.

 

وی افزود: مسأله فلسطین یک مسأله اساسی است و مخصوص دولت‌ها و کشورهای اسلامی هم نیست؛ مسأله فلسطین یک مسأله انسانی است؛ وجدان‌های انسانی وادار به واکنش می‌شوند در مقابل آنچه بر سر ملت فلسطین آمد، صرفاً مسأله اسلامی نیست.

 

 

 

لنده

 

امام جمعه لنده گفت:حادثه طبس نماد شکست پذیری امریکا در ایران بود که نیروهای امریکایی به عینه شاهد دست خداوند در سرکوب همینه امریکایی ها بود که در عین الاسد نیز این اقدام به درستی صورت گرفت.

 

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد.

 

وی گفت: در شب های قدر، احتیاج داریم به تقویت ایمان، اراده، انسانیت و تقدیراتی که به اندازه و حقیقتمان در قدردانی از خداوند باید اجرایی شوند چرا کسی که حقیقت خویش را شناخت می تواند آخرت خویش را بسازد.

 

امام جمعه لنده تصریح کرد: دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه سبز پوشانی که از ابتدای تشکیل توسط امام راحل در بطن مردم و جامعه بوده است و در دوران دفاع مقدس، در سازندگی و آبادانی کشور، در دفع فتنه های گذشته کارنامه درخشانی داشته اند مایه افتخار است و این روز را به همه پاسداران تبریک می گوییم.

 

وی تاکیدکرد: در ماه رمضان، ماه نزول قرآن و کتاب خدا و کتاب سبک زندگی ما انسان ها نازل شده است که برای ما حجت است.

 

محمودی اصل گفت: اهانت به مقام قرآن و توهین به مقدسات و دین اسلام توسط یک وکیل سوئدی مطرح شد که این اقدام سخیف به بهانه آزادی بیان مطرح شد که واکنش ها و بازتاب های جهانی داشت.

 

وی گفت: جسارت به مقام پیامبر(ص) توسط خانم فائزه هاشمی یک اقدام سخیف بودی که مطرح شد و متاسفانه هیچ گونه برخوردی با این فرد هتاک نشده است که انتظار می رفت که با این فرد برخورد شود.

 

امام جمعه لنده گفت: کنترل قیمت ها و نظارت بیشتر بر قیمت ها یکی از مباحثی است که باید حتما مورد توجه دولتمردان قرار گیرد و از تلاش های دولت در خصوص نظارت بر بازار بیشتر صورت گیرد و ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت سریع برطرف شود و با کسانی که مخل امنیت اقتصادی هستند باید برخورد کرد.

 

وی گفت:معرفی ابربدهکاران بانکی اقدام بزرگی است که دولت انجام داده است که قابل تحسین است.

 

محمودی اصل تاکید کرد: روز قدس، اولویت اصلی کشورهای اسلامی است و اقدامات کنونی صهیونیستی ها و توطئه های برخی کشورهای منطقه در عادی سازی روابط با اسرائیل باعث خشم و انزجار مردم فلسطین شده است و امروز بیش از هر زمانی نیازمند حمایت هستند.

 

 

وی گفت: در ماه مبارک رمضان، متأسفانه امت اسلامی از چند جهات مورد توجه استکبار جهانی قرار گرفتند که حمله به قدس شریف، بمب گذاری در مدارس افغانستان و بمب گذاری در بین شیعیان از اقدامات این جنایت کاران است که ملت ما ضمن محکومیت این جنایات انتظار داریم مسولان این اقدامات را پاسخگو باشند.

 

امام جمعه لنده گفت: روز قدس باید به درستی مطرح و تبین شود تا رسانه های غربی موج آفرینی نکنند.

 

وی گفت: حادثه طبس نماد شکست پذیری امریکا در ایران بود که نیروهای امریکایی به عینه شاهد دست خداوند در سرکوب همینه امریکایی ها بود که در عین الاسد نیز این اقدام به درستی صورت گرفت.

 

خطیب جمعه لنده گفت:تغییر و تحولات مدیریتی در سطح شهرستان لنده صورت گرفته است که از تلاش مدیران سابق تشکر می کنیم و برای مدیران جدید آرزوی موفقیت را داریم که باید با روحیه جهادی و انقلابی برابر بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند و در مسیر پیشرفت وتوسعه شهرستان قدم های بزرگی را بردارند.

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک