آخرین اخبار

5. فروردين 1401 - 18:11   |   کد مطلب: 10435
ائمه جمعه شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد بر تحقق شعارسال، محکوم کردن جنایات در یمن، سوق دادن تسهیلات به اشتغال تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ ائمه جمعه شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد بر تحقق شعارسال، محکوم کردن جنایات در یمن، سوق دادن تسهیلات به اشتغال تاکید کردند.

یاسوج

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه از همان سال ۴۲ همه عالم کفر برای حفظ حکومت طاغوتی ایران هم دست شدند گفت: جنگ تحمیلی را بر نظام ما تحمیل کردند و همه دنیای استکبار در این جنگ مشارکت داشتند.

حجت الاسلام موسوی اعظم با بیان اینکه جنگ و خونریزی در هر نقطه‌ای از جهان محکوم است افزود: در دنیای امروز جنگ اوکراین را به خاطر چشم رنگی بودن مهم می‌دانند و محکوم می‌کنند، ولی کسی مردم مظلوم یمن را نمی‌بینند.

امام جمعه موقت یاسوج همچنین به جنایت‌های منافقان در کشور اشاره کرد و ادامه داد: منافقان تاکنون در کشور بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را از جمله انسان‌های والا و خود ساخته ای، چون شهید قاضی، شهید دستغیب و شهید اشرفی را ترور و به شهادت رساندند.

حجت الاسلام موسوی اعظم با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را بیهوده نیافریده است بیان کرد: انسان هدف دار آفریده شده و دارای وظایف و تکالیف است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به حقوق کارگران هم اشاره کرد و افزود: کسانی که از کارگران در کار‌های کشاورزی و ساختمانی استفاده می‌کنند باید حقوق شان را بپردازند، بعضی‌ها حقوق کارگران افغان را نمی‌دهند که این کار زشت وناپسند است.

حجت الاسلام موسوی اعظم همچنین به دستگیری از نیازمندان اشاره کرد و گفت: دستگیری از نیازمندان در دین بسیار سفارش شده و باید تلاش شود به کسانی که مناعت طبع دارند و نیازمند اند کمک کنیم.

 

دهدشت

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در آیین عبادی سیاسی جمعه دهدشت به تاریخ ۵ فروردین ۱۴۰۱ با توجه به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: کینه توزی باعث می شود تمام خوبیهای انسان از بین برود و انسان همه خوبی ها از دست بدهد.

 

وی افزود: کینه توزی یک رذیله است که اگر در وجود انسان رشد کند به شکل عقده در می‌آید و باعث می‌شود انسان عدالت را اجرا نکند.

 

حجت‌الاسلام تقوی ریا در عمل را از کارهای شیطانی عنوان و بیان کرد: عملی که ریا در آن باشد قبول نمی‌شود و آنجا شرک است و انسان باید بداند فقط خداست که تمام اعمال را ثبت و ضبط می‌کند.

 

امام جمعه موقت دهدشت در خطبه دوم ضمن تبریک آغاز قرن پانزدهم، تلخی و شیرینی‌های سال ۱۴۰۰ را یادآور شد و تصریح کرد: پیروزی‌های خوبی در حوزه‌های مختلف کسب کردیم و با وجود ویروس کرونا، ملت انقلابی ایران در همه صحنه‌ها پیشتاز بودند که این حاکی از پاسداری ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب است.

 

وی یکی از تلخی‌ها را که مد نظر رهبری بود، تورم و بیکاری عنوان و خواستار توجه مسئولان نظام در بحث اشتغال شد.

 

حجت‌الاسلام تقوی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که کارخانه‌های اشتغال‌زا باید بصورت مساوی بین استان‌ها تقسیم شوند گفت: در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان مانند گذشته نشود، چرا که در گذشته در بحث کارخانه‌های اشتغال‌زا هیچگونه سهمی به استان ما نرسید.

 

وی عنوان کرد: از استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی میخواهم این مسئله را در مجلس مطرح کنند و حق استان را بگیرند.

 

امام جمعه موقت دهدشت افزود: بعضی از کارخانجاتی که ۳۰ سال است کلنگ آنها به زمین شده هنوز به صورت قطره‌ای اعتبار می‌دهند، این در حالی است جوانان این منطقه در همه صحنه‌های انقلاب پیشتاز بوده‌اند و باید به آنها توجه شود، ما حقمان را می‌خواهیم. 

 

چرام

امام جمعه چرام گفت: نام‌گذاری سالها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اکنون به‌یک امر تاثیرگذار تبدیل شده است.

حجت الاسلام افشار افزود: اکنون حدود سه دهه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی به‌ملت ایران، افق‌های پیش رو در سال جدید را برای مسئولان و مردم در قالب نامگذاری آن‌سال رهنمون می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشترین هدف نامگذاری‌ سال ها توسط رهبر انقلاب، توجه به‌مردم و نگاه ویژه به‌مشکلات جامعه بوده است که ایشان باعنایت به ‌اشراف بر مسائل کلان کشور و همچنین دوراندیشی همواره بر روی آن تاکید داشته‌اند.

در یک دهه اخیر مسائل مربوط به‌امور کلان و خُرد اقتصادی بیشترین فراوانی را در میان نامگذاری‌های سالیانه از سوی مقام معظم رهبری داشته است.

 

پاتاوه

امام جمعه موقت پاتاوه به بیان و ترسيم سياست‌هاي کلي نظام از جانب مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: سال ها است که رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي، چارچوب هاي اصلي و افق‌هاي پيش رو در سال جديد را براي مسئولان و مردم بيان فرموده اند.

حجت الاسلام سیدعلی مومن خوشخو نژاد افزود: یکی از مسائل مهمی که رهبری انقلاب سالها است در شروع هر سال جدید به آن اشاره دارند مساله تولید و اشتغالزایی است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مسائل این روزها جنگ روسیه و اکراین است ادامه داد: گاهی سوال می‌شود که حق با کدام است، در دین مبین اسلام هر نوع جنگی برای کشور گشایی ممنوع است، اما مساله‌ای که کمتر مورد توجه واقع شده تبعیضی که در این جنگ اتفاق افتاده است.

خوشخو نژاد بیان کرد: چطور می شود به خاطر حمله‌ روسیه به اکراین این همه کشور اجماع کنند و انواع و اقسام تحریم را اعمال کنند به کشور روسیه، ولی در جای دیگر چشم خود رو بر جنایات رژیم اشغالگر قدس و ال سعود ببندند.

 

دیشموک

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانهاخطیب موقت جمعه شهر دیشموک هم با اشاره به ضرورت اشتغالزایی در دیشموک گفت: بنیاد علوی، بنیاد برکت،کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بانک ها تسهیلات ارائه می دهند اما در جای مناسب به کار نمی رود.

حجت الاسلام امیر داوودی نژاد افزود: عده ای تسهیلات اشتغالزایی دریافت می کنند ولی به جای تولید از آن برای خرید املاک و خودرو استفاده می شود.

وی با تاکید براینکه باید بر روند ارائه تسهیلات نظارت شود ادامه داد: از مسئولان خواستار تسهیل دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستیم.

داوودی نژاد با اشاره به حضور گروه های جهادی سپاه فتح استان در این منطقه بیان کرد: خدمات ارزنده آنان سبب توسعه و رفع برخی از مشکلات منطقه می شود و این خود جای قدردانی دارد

 

کبکیان

 

خطیب موقت نماز جمعه کبگیان گفت: برخی جاده های کهگیلویه و بویر احمد نیازمند پایگاه اورژانس و آتش نشانی است با توجه به تصادف و حوادث دلخراش چند روز اخیر مسئولان متولی باید در این زمینه تدبیری بیندیشند.

حجت الاسلام اکرمیان با اشاره به مناسبت های پیش رو از جمله 9 فروردین سالروز به توپ بستن حرم مطهر امام رضا(ع) توسط دولت روس افزود: وقتی فهمیدند که ایران به کامشان نیست دولت ایران را تهدید می کند و با بی اعتنایی به اعتقادات مردم حرم امام رضا را به توپ بستند و 415 نفر را به خاک و خون کشیدند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ادامه داد: مردم با رای 98درصدی دنیا را متوجه خودشان کردند و نفوذ امام و روحانیت آشکارشد.

امام جمعه کبگیان از مردم خواست با توجه به ایام نوروز و دید بازدیدها، دستورالعمل های بهداشتی را به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده رعایت کنند.

خطبه های نماز جمعه سی سختامام جمعه سی سخت با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب گفت: برای تحقق شعار سال باید اقدام و عمل کرد.

حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: نامگذاری سال‌ها از سال۱۳۹۰ تاکنون از سوی رهبر معظم انقلاب بر مسائل اقتصادی متمرکز بوده و امسال نیز محور شعار سال، اقتصادی است

وی با اشاره بر لزوم تحقق شعار سال برای حرکت در مسیر توسعه، ادامه داد: نوشتن شعار سال در سربرگ‌های اداری کفایت نمی‌کند، هدف رهبر معظم انقلاب از نام‌گذاری برای سال‌ها این است که در آن جهت اقدام و عمل کنیم

 

باشت

امام جمعه شهر باشت هم با اشاره به اینکه نا امید کردن و دلسرد کردن مردم از انقلاب از اهداف اصلی دشمنان است، به مسئولان به ویژه استاندارکهیگلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای تحقق شعار سال باید بر تولید بومی برنامه ریزی شود

حجت الاسلام گنجه ای افزود: برای تمرکز بر تولید بومی، فراهم کردن استفاده از ظرفیت های منابع طبیعی باید فراهم شود و نقشه راه به جوانان نشان داده شود

 

لیکک

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانهاامام جمعه شهر لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به نامگذاری شعار سال به نام (تولید ، دانش بنیان و اشتغالزایی) از سوی رهبر معظم انقلاب ، به موضوع پر اهمیت تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: تولید موضوعی است که در سالهای گذشته مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید فراوانی داشته، تولیدی که باعث رشد اقتصادی کشور، درآمد سالانه، افزایش قدرت ملی، کاهش تورم، ایجاد رفاه عمومی و قدرت خرید مردم خواهد شد، کاری که در دولت های گذشته کمتر به آن عمل شده و موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است اما انتظار می رود دولت مردان در دولت جدید به این شعار جامعه عمل بپوشانند

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی افزود: مسئولان باید تسهیلات بانک ها، بنیادها، موسسات ودیگر نهادها را به سمت تولید سوق دهند

وی ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته انحراف تسهیلات و استفاده از تسهیلات دریافتی توسط متقاضیان از بانک ها و دیگر نهادها در اُمور و کارهای غیر مرتبط هزینه شده که اُمید است در سال جدید بتوانیم به تولید و اشتغالزایی در کشورمان کمک کنیم

افروغی با اشاره به اینکه وجود شورای اشتغال نقش بسزایی در رونق کار در این شهرستان دارد گفت: فعال سازی مراکز فنی و حرفه ای و علمی، استفاده از افراد متخصص در ادارات و نهادها و فعال شدن شورای اشتغال با استفاده از ظرفیت جوانان امری ضروری است

 

لنده

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانهاامام جمعه لنده با اشاره سالروز شهادت "شهید طیب" از شهدای شاخص شهرستان لنده و جنوب کشور معروف به چمران جنوب گفت: این شهید والامقام دانش‌آموخته آمریکا بود و می توانست در آن کشور بماند، اما عشق به امام خمینی(ره)، عشق به جمهوری اسلامی و ارزش‌ها او را به سمت وطن و جبهه‌ها کشاند و این سرنوشت زیبا یعنی شهادت در راه خدا است

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده چهار موضوع که بیشتر از همه در وصایای شهدا به آن اشاره شده، موضوع ولایت و یاری کردن ولی، نماز و به‌ ویژه نماز اول و پوشش و بانوان است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک